عصر بازار

به ریاست بانک مرکزی ایران،

اجلاس هیأت خدمات مالی اسلامی در مالزی برگزار می شود

عصر اعتبار- پانزدهمین جلسه مجمع عمومی سالانه و سی‌امین جلسه شورای عالی هیأت خدمات مالی اسلامــــی (IFSB) روز ششم آوریل ۲۰۱۷ مصادف با هفدهم فروردین‌ماه ۱۳۹۶ در کوالالامپور مالزی به ریاست قائم مقام بانک مرکزی ایران برگزار می‌شود.

اجلاس هیأت خدمات مالی اسلامی در مالزی برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در حاشیه این اجلاس، نشست‌ها و سخنرانی‌های جانبی در روزهای چهارم و پنجم آوریل مقارن با پانزدهم و شانزدهم فروردین‌ماه نیز برنامه ریزی شده است. اکبرکمیجانی قائم مقام بانک مرکزی به عنوان یکی از سخنرانان کلیدی در خصوص نقش و جایگاه IFSB در ارتقای ثبات نظام مالی کشورهای اسلامی در این اجلاس سخنرانی خواهد کرد.
    در اجلاس سال جاری، با توجه به خاتمه دوره مسئولیت دبیرکل فعلی این هیآت، دبیرکل جدید که بالاترین مقام اجرایی آن محسوب می‌شود، برگزیده خواهد شد و بدین لحاظ این دوره از اهمیت افزونتری برخوردار است.
    بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رییس دوره‌ای هیأت خدمات مالی اسلامی متولی برگزاری پانزدهمین جلسه مجمع عمومی سالانه و سی‌امین جلسه شورای عالی این سازمان است.
    پیش از این نیز در سال 2005 میلادی جلسات مجمع عمومی سالانه و شورای عالی هیأت خدمات مالی اسلامی به ریاست بانک مرکزی ایران برگزار شد.
    گفتنی است هیأت خدمات مالی اسلامی (IFSB) در سال 2002 میلادی تأسیس شده و دبیرخانه آن در کشور مالزی واقع است. این سازمان با 188 عضو متشکل از 70 مقام مقررات‌گذار و نظارت مالی، 8 سازمان بین‌المللی و 110 نهاد مالی فعال در 57 کشور دنیا، در حال حاضر از اعتبار و جایگاه مهمی در میان سازمان‌ها و مؤسسات بین‌المللی استانداردگذار برخوردار است و در واقع، کارکرد و نقشی مشابه با کمیته نظارت بانکی بال، سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار و انجمن‌ بین‌المللی ناظران بیمه‌ای را در حوزه‌های بانکداری، بازار سرمایه و بیمه اسلامی ایفا می‌کند. هدف و مأموریت اصلی هیأت خدمات مالی اسلامی، ارتقای ثبات و سلامت صنعت مالی اسلامی مشتمل بر بانکداری، بازار سرمایه و بیمه از طریق تدوین‌ استانداردها و رهنمودهای نظارتی ماست. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از ایده‌پردازان و بنیان‌گذاران سازمان یادشده به شمار می‌رود و از بدو تأسیس سازمان مذکور تاکنون، وفق ترتیبات اساسنامه‌ای، عضو دایمی ارکان اصلی آن بوده است.
    تاکنون هیأت خدمات مالی اسلامی در راستای اهداف و مأموریت‌های خود، 18 سند متضمن استانداردهایی برای ارتقای ثبات مؤسسات ارایه دهنده خدمات مالی اسلامی در زمینه‌های مختلف بانکی،‌ بازار سرمایه و بیمه منتشر کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو