عصر بازار

مشمولان سهام عدالت اجباری برای پرداخت مانده بدهی ندارند

عصر اعتبار- مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت فارس گفت: پرداخت مانده بدهی سهام عدالت توسط مشمولان و سهامداران امری کاملا اختیاری است و هیچ اجباری در آن نیست.

مشمولان سهام عدالت اجباری برای پرداخت مانده بدهی ندارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا, افشین انصاری افزود: بر اساس طرح توزیع سهام عدالت، 10 میلیون ریال سهم به مشمولین داده شده مشروط بر اینکه طی 10 سال از محل سود این سهام، اقساط آن پرداخت شود که تاکنون حدود 530 هزار تومان از این اقساط تسویه شده است.
    وی ادامه داد: بنابراین، طبق مصوبه شورای عالی اصل 44، قرار شد تا پایان شهریور امسال به مشمولین فرصت داده شود تا در صورت تمایل از محل آورده نقدی خود اقدام به پرداخت باقیمانده اقساط خود کنند.
    او اظهار کرد: هم اینک ارزش 530 هزار تومان سهام عدالت مشمولین در بازار حدود یک میلیون و 50 هزار تومان است و کسانی که اقدام به واریز 470 هزار تومان بدهی باقیمانده به حساب دولت کنند، در زمان آزادسازی، سهام عدالت آنها حدود 2 میلیون تومان ارزش خواهد داشت.
    انصاری گفت: سامانه سهام عدالت به آدرس www.samanese.ir نیز که از 30 اسفند 95 جهت بروز رسانی صورتحساب مشمولین از دسترس خارج شده بود از امروز مجددا بازگشایی شده که در این سامانه به مشمولین پیشنهاد شده که می توانند بین رقم 10 هزار تا 470 هزار تومان به حساب دولت بابت تسویه باقیمانده اقساط خود واریز کنند.
    وی افزود: مشمولین سهام عدالت می توانند با مراجعه به این سامانه از صورتحساب سهام خود آگاهی یابند.
    سامانه ساماندهی سهام عدالت سه شنبه هفدهم اسفند ماه 1395با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوی و علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، در سالن اجلاس سران رونمایی شد.
    هدف عمده توزیع سهام عدالت، بهینه کردن توزیع درآمد در کشور و مشارکت دادن همه مردم در اداره امور اقتصادی کشور است و با بکارگیری راهکارهای خاص خود به تعدیل اقتصادی می پردازد.
    از دیگر اهداف این طرح می توان به مشارکت مردم در آبادانی کشور، رشد و توسعه اقتصادی، فقرزدایی، ترویج فرهنگ سهامداری، ایجاد تعادل ثروت میان دهک‌های بالا و پایین، افزایش سهم بخش تعاون، اتکای خانوارهای نیازمند به خودشان، قطع دست مفسدان اقتصادی، تسریع روند خصوصی سازی از طریق واگذاری گسترده سهام شرکت های دولتی، تفکیک مناسب تر وظایف حاکمیتی و بنگاه داری، سازماندهی کاراتر بنگاه های دولتی و کارآمدسازی دولت در عرصه وظایف حاکمیتی اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو