عصر بازار

رئیس فدرال رزرو نیویورک:

افزایش ۳باره نرخ بهره در سال ۲۰۱۷ محتمل است

عصر اعتبار- رئیس فدرال رزرو نیویورک تاکید کرد که ۳باره افزایش نرخ بهره در سال جاری یک پیش بینی و انتظار منطقی خواهد بود و بانک مرکزی آمریکا کاهش تراز مالی خود را احتمالا از سال ۲۰۱۸آغاز خواهد کرد.

افزایش ۳باره نرخ بهره در سال ۲۰۱۷ محتمل است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر,  ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک در سخنانی تصریح کرد: به نظر من افزایش 3 بار نرخ بهره در سال 2017 کاملا منطقی خواهد بود. 17 عضو کمیته بازار آزاد فدرال رزرو نیز به همین جمع بندی رسیده اند. به نظر من افزایش 2 بار دیگر نرخ بهره طی ماه های  آینده منطقی است.

    بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا در نشست مارس تصمیم گرفت تا نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش دهد. سرمایه گذاران بین المللی انتظار دارند که فدرال رزرو تا پایان امسال نیز 2 بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

    وی افزود: هیچ عجله ای برای سخت کردن سیاست های انبساطی پولی فدرال رزرو آمریکا وجود ندارد چرا که اوضاع اقتصادی این کشور فعلا در شرایط عادی قرار دارد.

    دادلی گفت: نگران این نیستم که بازارهای بین المللی واکنش شدیدی به تصمیم ما برای تعدیل تراز مالی نشان دهند چرا که سرمایه گذاران پیش از این انتظار چنین اقدامی را داشته اند.

    تحلیلگران اقتصادی به شدت نگران نوسانات ناشی از این اقدام فدرال رزرو آمریکا و تاثیر منفی آن بر بازارهای بین المللی هستند. دستیابی به اشتغال کامل و نرخ تورم 2 درصدی مهمترین اهداف فدرال رزرو به شمار می رود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی