عصر بازار

پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیونی مسکن مهر سرعت می‌گیرد

عصر اعتبار- رئیس اداره کل تسهیلات بانک مسکن با بیان اینکه پرداخت قطره چکانی تسهیلات ۴۰ میلیونی مسکن مهر به بانک مربوط نمی‌شود گفت: تا آخر اسفند ماه سال گذشته ۶۰ پروژه در شهر جدید پردیس به میزان ۲۶۰ میلیارد ریال مشمول دریافت تسهیلات ۴۰ میلیونی مسکن مهر شدند.

پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیونی مسکن مهر سرعت می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، ندا کسری کرمانشاهی در خصوص آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات 40 میلیونی مسکن مهر گفت: از زمان اجرای دستورالعمل پرداخت تسهیلات 40 میلیون تومانی مسکن مهر که از اواسط اسفند ماه اجرایی شد در هفته نخست به 2 هزار و 331 پیش خریدار مبلغ جدید تسهیلات پرداخت شد و به طور مشخص تا 28 اسفند ماه سال گذشته در شهر پردیس 60 پروژه مشمول تسهیلات 40 میلیون تومانی (تسهیلات متمم) شدند که به این 60 پروژه مبلغی در حدود 260 میلیارد ریال پرداخت شده است.

    وی با اشاره به اینکه قرارداد 77 پروژه در دفاتر اسناد امضاء شده و به بانک معرفی شده‌اند و برای 60 پروژه دستور آزادسازی صادر شده است، افزود: در جلسه مشترکی که ششم فروردین ماه سال جاری با مدیرعامل شهر پردیس برگزار شد مراحل پرداخت تسهیلات مزبور در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم روند پرداخت تسهیلات به این شهر را تسهیل کنیم.

    کرمانشاهی در پاسخ به این سئوال که برخی پیمانکاران و حتی مدیر عامل شهر پردیس از پرداخت قطره چکانی این تسهیلات سخن گفته اند افزود: تسهیلات مزبور به دلیل اینکه قراردادهای سه جانبه است بانک مسکن براساس پیشرفت فیزیکی عدد قابل توجه پرداخت را اعلام می‌کند و پیمانکاران نیز یک صورت وضعیت در شرکت عمران دارند و چون زمین متعلق به دولت است این دولت است که تعیین می‌کند چه عددی به پیمانکاران پرداخت شود و البته مبالغی هم از طریق تنخواه و آورده متقاضیان به پیمانکاران پرداخت می‌شود و این روند باعث می شود که برخی تصور کنند تسهیلات 40 میلیونی مسکن مهر قطره چکانی پرداخت می شود.

    وی ادامه داد: پس معادل پولی که پیمانکار نیاز دارد تسهیلات پرداخت می‌شود تا در حقیقت تسهیلات اضافه صرف اقدامات دیگری نشود.

    رئیس اداره کل تسهیلات بانک مسکن گفت: به هر حال بانک مسکن تسهیلات را پرداخت می‌کند و این مدیران شرکت عمران پردیس هستند که تشخیص می‌دهند چه میزان از این تسهیلات را آزاد کنند.

    به گفته وی، تسهیلات براساس پیشرفت فیزیکی پرداخت می‌شود.

    کرمانشاهی افزود: بعد از تصویب طرح افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن مهر تا سقف 40 میلیون تومان در شورای پول و اعتبار و ابلاغ متن مصوبه به بانک مسکن، بلافاصله فرآیند تدوین دستورالعمل مربوطه توسط ستاد مرکزی بانک مسکن در دستور کار قرار گرفت.

    وی ادامه داد: متن این مصوبه به تمامی شعب سراسر کشور ارایه شد و در نهایت «لیست اولیه» از واحدهای مسکونی مهر مشمول دریافت تسهیلات 10 میلیون تومانی به این اداره اعلام شده است.

    کرمانشاهی بیان کرد: بعد از معرفی پروژه های ناتمام و در حال ساخت مسکن مهر از سوی ادارات کل راه و شهرسازی استان ها و همچنین شرکت عمران شهرهای جدید به شعب بانک مسکن، مدیریت شعب نسبت به بررسی تک تک پروژه ها از جهت دارا بودن شرایط تعریف شده در مصوبه شورای پول و اعتبار برای تخصیص تسهیلات جدید 10 میلیون تومانی مسکن مهر، اقدام می‌کنند و در مرحله بعد از تعیین نتایج ارزیابی، مجوز پرداخت تسهیلات جدید صادر می‌شود.

    به گفته وی در هفته اول بهمن؛ فرآیند پرداخت تسهیلات جدید (تسهیلات مکمل تسهیلات قبلی مسکن مهر) در نشست های مشترک بین مسئولان بانک مسکن و دفتر قائم مقام ویژه وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر، تهیه و تدوین شد.

    این مقام مسئول بانک مسکن افزود: در فاصله هفته دوم بهمن ماه لیست 105 هزار و 730 واحد مسکونی مهر از طرف مدیریت شعب در استان های مختلف برای پرداخت تسهیلات جدید به اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن «معرفی» شد و در این میان 62 هزار واحد از پروژه های معرفی شده، مربوط به واحدهای مسکونی مهر شهر جدید پردیس بوده است.

    رئیس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن تصریح کرد: از کل 105 هزار و 730 واحد معرفی شده در قالب لیست اولیه، بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات مکمل به 73 هزار و 917 واحد مسکونی مهر، «مجوز» صادر کرده است به این معنا که پیش خریداران این تعداد واحد مسکونی مهر با دریافت معرفی نامه، موظف شدند برای انجام امور ثبت رهنی و تکمیل مدارک ثبتی، به یکی از دفترخانه ها در شهر محل اقامت خود یا هر شهر دیگری از استان مربوطه مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی