عصر بازار

اهداف دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

عصر اعتبار- قرار است دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه از ۲۶ تا ۲۹ فروردین امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شود.

اهداف دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از همشهری آنلاین ، این نمایشگاه در دوره‌های گذشته در تاریخ‌های دیگری برگزار می‌شد اما امسال با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی تهران در فروردین ماه، فاصله زمانی مناسب با تاریخ برگزاری مجامع شرکت‌ها و احتمال حضور بیشتر مخاطبان خارجی در این مقطع زمانی، زمان برگزاری این نمایشگاه تغییر کرد.

    از سوی دیگر همواره مهم‌ترین هدف از برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی بورس، بانک و بیمه، فرهنگ سازی بوده است که معمولا مراکز آموزشی و تخصصی در فصل تابستان فعال نیستند، به‌نظر می‌رسد با تغییر تاریخ برگزاری نمایشگاه، امکان حضور بیشتر این قشر در فضای نمایشگاه امسال فراهم شده است. دپارتمان‌های مدیریت مالی، اقتصاد و حسابداری دانشگاه‌ها می‌توانند با حضور در این نمایشگاه از نزدیک با دستاوردهای صنعت مالی و مدیران بخش‌های مختلف آشنا شوند و به تبادل نظر بپردازند.

    از سوی دیگر هماهنگی‌های لازم برای حضور انجمن‌های علمی مانند انجمن مالی اسلامی، انجمن علوم مالی ایران و انجمن مهندسی مالی در نمایشگاه امسال به عمل آمده، همچنین برای برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی اقتصادی، با دانشگاه‌های مهم کشور مکاتبات لازم انجام شده است. همچنین در ایران فاینکس 2017دومین رویداد استارت‌آپ‌های مالی ایران، خاورمیانه و شمال آفریقا برگزار خواهد شد.

    معرفی استارت‌آپ‌ها به نهادها و سازمان‌های حامی و سرمایه‌گذار و تأمین مالی این پیشروهای اقتصادی، از اهداف برگزاری دومین رویداد بزرگ استارت‌آپی کشور است، به‌علاوه اینکه برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی در اختیار دانش آموختگان، کارآفرینان و استارت‌آپ ایجاد کرده و زمان انتظار و هزینه ورود به بازار کار را برای آنها کاهش می‌دهد.

    از طرف دیگر با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال و نقش شرکت‌های کوچک و متوسط و دانش بنیان در پیشبرد این امر مهم، مشارکت آنها در این رویداد بین‌المللی هدفگذاری‌شده و در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. در مجموع تلاش شده برگزاری این نمایشگاه با جذابیت همراه باشد به همین منظور در حاشیه این رویداد بین‌المللی، نمایشگاه کاریکاتور با محور اصلی بازار سرمایه و همچنین مسابقه بورس کاپ اجرا می‌شود که هدف از برگزاری بورس کاپ افزایش جذابیت و آشنایی عموم جامعه با سازوکار بازار سرمایه است. بورس کاپ در واقع شبیه ساز بورس است و در این بازی، بازدیدکنندگان در گروه‌های چند نفره، بین 10تا 15دقیقه با هم مسابقه می‌دهند.

    همانطور که اشاره شد از اهداف مهم برگزاری ایران فاینکس2017، فرهنگسازی و آموزش و معرفی آخرین دستاوردهای بازار سرمایه به مخاطبان است به همین منظور برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی در هر سه حوزه بورس، بانک و بیمه و همچنین برپایی غرفه کودک و نوجوان برای فرهنگسازی، آموزش و اطلاع‌رسانی، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده و همچنین دالان‌فرهنگسازی به‌عنوان راهنمای ورود مخاطبان به بازار مالی طراحی شده است.

    براساس برنامه‌های نهایی‌شده برای ایران فاینکس2017 قرار است این نمایشگاه با حضور شخصیت‌های سیاسی، مقامات اقتصادی، کارشناسان و متخصصان افتتاح شود. با توجه به اهمیت ابعاد بین‌المللی آن، شرایط حضور و بازدید مهمانان خارجی هم از غرفه‌های مختلف مهیا شده است.

    خوشبختانه با توجه به این حجم از برنامه‌های تدوین شده استقبال مشارکت‌کنندگان برای حضور در نمایشگاه امسال کم سابقه بوده به‌طوری که تاکنون بیش از 280شرکت آمادگی خود را برای حضور در این نمایشگاه اعلام کرده‌اند و مساحتی بالغ بر 34هزارمترمربع به ایران فاینکس2017 اختصاص یافته که 15هزارمترمربع آن فضای مفید است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی