عصر بازار

حسین زاده:

انضباط مالى و سودآورى تک تک واحدهاى بانک باید مورد توجه همه همکاران قرارگیرد

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به سخنان نوروزی مقام معظم رهبری که سال ۹۶ را سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامیده‌اند، حمایت از واحدهای تولیدی را سیاست راهبردی بانک ملی ایران در سال ۹۶ ذکر کرد و از واحدهای بانک خواست تا در چارچوب ضوابط بانک از طرحهاى توجیه دارحمایت کنند .

انضباط مالى و سودآورى تک تک واحدهاى بانک باید مورد توجه همه همکاران قرارگیرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمدرضا حسین زاده در دیدار نوروزی با مدیران ارشد این بانک در سراسر کشور با تبریک سال نو به مسئولان و کارکنان بانک، افزایش سرمایه بانک ملی ایران به بیست هزار میلیارد تومان در سال 95 را یکی از مهمترین اتفاقات مبارک در طول تاریخ 88 ساله این بانک قلمداد کرد و گفت: خوشبختانه با حمایت ویژه دولت تدبیر و امید و همیاری مجلس محترم، سرمایه نقدی بانک ملی ایران به دو برابر افزایش یافت که در صورت‌های مالی و نرخ کفایت سرمایه این بانک بویژه در عرصه بین‌المللی بسیار موثر است.
    وی با مرور عملکرد بخش‌های مختلف این بانک در سال 95 ابراز داشت: در بخش جذب سپرده‌ها بانک ملی ایران در سال 95 در 4 سپرده اصلی بالغ بر 34 درصد رشد داشته که در سالهاى اخیر بی نظیر بوده است.
    رشد کل سپرده‌های بانک نیز حدود 30 درصد بوده است که در ادامه تلاش‌های صورت‌ گرفته، امسال نیز اهتمام تمامی روسای شعب باید جذب سپرده‌های ارزان قیمت بویژه در ماه‌های ابتدای سال باشد.
    حسین‌زاده وضعیت منابع مالی بانک ملی ایران را در سال گذشته مستحکم دانست و گفت: در ماه‌های پایانی سال قبل نه تنها اضافه برداشتی نبود بلکه توانستیم به بانک‌های دیگر نیز تسهیلات بین‌بانکی پرداخت کنیم.
    مدیرعامل بانک ملی ایران اشتغال و تولید را دغدغه مهم این بانک در سال جاری دانست و یادآور شد پرداخت تسهیلات باید با رعایت ضوابط و نظارت کامل انجام شود و طرح‌هایی که به طور واقعی منشا اشتغال می‌شوند مورد حمایت قرار گیرند.
    مدیرعامل بانک ملی ایران، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را برای حمایت از طرح‌های تولیدی مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: در اواخر سال گذشته مبلغ یک میلیارد دلار از منابع صندوق مذکور به بانک ملی ایران اختصاص یافته که طرح‌های سرمایه‌گذاری مناسب و موجه تولیدی و اشتغال‌زا در سال جاری می‌توانند در چارچوب ضوابط از این منابع بهره‌مند شوند.
    حسین‌زاده با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در بخش فناور‌ی اطلاعات اظهار داشت: تلاش‌های موثر و زیربنایی زیادی در حوزه IT طی سال گذشته انجام شد که جای تقدیر دارد. به طور مثال در حالی که در روزهای پایانی سال سیستم‌های الکترونیک برخی بانک‌ها دچار اختلال شده بود، بانک ملی ایران با ثبت 50 میلیون تراکنش در یک روز که چندین برابر بانک‌های دیگر بود، بدون هیچگونه اختلال و مشکلی به مشتریان خدمت‌رسانی کرد.
    به گفته وی اهمیت این موضوع زمانی دو چندان می‌شود که تعداد 30 میلیون مشتری این بانک و وجود حساب‌های مهم کشوری در بانک ملی ایران را مد نظر قرار دهیم که لحظه‌ای اختلال می‌تواند مشکلات عدیده‌ای ایجاد کند که خوشبختانه با ارتقای ظرفیت در بخش IT ، به نحو احسن در سال گذشته به مشتریان خدمت‌رسانی شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو