عصر بازار

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی

۹هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شده است

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: دولت یازدهم در سال گذشته ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی خود به این سازمان را پرداخت کرد.

۹هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار نوروزی سیدتقی نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی و معاونانش با وی، گفت: تأمین اجتماعی یکی از سازمان‌های برجسته و مهم کشور محسوب می‌شود و قطعا حمایت و رفع مشکلات پیش روی آن بسیار ضروری است.

    وی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده از سوی مسئولان سازمان تأمین اجتماعی، گفت: این پیشنهاد فکر خوبی است که دولت در عوض بدهی‌های خود به تأمین اجتماعی، چند پروژه برجسته را به سازمان واگذار کند تا سازمان تأمین اجتماعی در این پروژه‌ها سرمایه گذاری کند و این رویکرد هم موجب آبادانی مناطق مربوطه می‌شود و هم تقویت منابع سازمان را در پی خواهد داشت.

    رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انباشت بدهی دولت‌های مختلف به این سازمان گفت: به هر طریق ممکن باید کمک کرد تا مسئله بدهی دولت‌ها به تأمین اجتماعی تعیین تکلیف شود زیرا این اعتبارات و پول‌ها متعلق به کارگران بوده و دست اندازی به آن از اصل غلط بوده است.

    همچنین سیدتقی نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی درباره درآمدها و پرداختی‌های این سازمان در سال ٩٥، گفت: در سال گذشته برای ایفای تعهداتمان در قبال بیمه شدگان و مستمری بگیران ٥٢ هزار میلیارد تومان حق بیمه در سازمان تأمین اجتماعی وصول شده است که در مقایسه با سایر پارامترهای اقتصادی کشور رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

    نوربخش افزود: در سال گذشته درآمد مالیاتی کشور حدود ١۰۰ هزار میلیارد تومان بود و با توجه به اینکه در برخی کشورها درآمد‌های حق بیمه را نیز به عنوان درآمد مالیاتی تلقی و بخشی از تعهدات حوزه تأمین اجتماعی از همین منابع تأمین می‌شود، گفت: بنابراین می‌توان اینگونه برداشت کرد که مجموع درآمد کشور ١٥٢ هزار میلیارد تومان بوده است.

    نوربخش در ادامه افزود: سازمان تأمین اجتماعی در پایان سال گذشته حدود یک هزار و ٨٢۰ میلیارد تومان عیدی پرداخت کرده است که رقم قابل توجهی است.

    وی با اشاره به میزان بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها، افزود: خوشبختانه این سازمان در روزهای پایانی سال حدود ٢ هزار و ٥۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های این حوزه را پرداخت کرد.

    نوربخش با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید و اشتغال در کشور، گفت: قطعا سازمان تأمین اجتماعی در سال ٩٦ به دنبال اقدامات موثر برای توسعه این حوزه‌ها است و در این مسیر خواهان حمایت و همکاری مجلس با این سازمان هستیم.

    وی با اشاره به اجرای قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب، گفت: این قانون به منظور حمایت از تولید و اشتغال و کمک به کارآفرینان اجرا شده که خوشبختانه مورد توجه و استقبال کارفرمایان محترم نیز قرار گرفته است.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره روند واگذاری و فروش شرکت‌های زیر مجموعه سازمان تأمین اجتماعی، افزود: در این مسیر حدود ٧۰ شرکت شناسایی و ارزیابی شده‌اند تا در آینده این مسئله محقق شود.

    رضا راعی، قائم مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در این دیدار به بیان توضیحاتی درباره کارکردهای این سازمان پرداخت و ضمن تشکر از حمایت های مجلس شورای اسلامی، گفت: خواسته اصلی سازمان تأمین اجتماعی از مجلس و دولت این است که تعهدات جدید بدون لحاظ منابع لازم برای این سازمان ایجاد نشود.

    وی همچنین از آمادگی این سازمان برای اجرای پروژه های بزرگ اقتصادی خبر داد و گفت: با بررسی ها و ارزیابی های انجام شده در سازمان تأمین اجتماعی؛ اجرای چند پروژه بزرگ اقتصادی پیشنهاد شده است که امیدواریم با حمایت مسئولین عالی رتبه کشور بتوانیم با ورود به این پروژه‌ها زمینه توسعه اقتصادی کشور و همچنین ارتقاء خدمات سازمان تأمین اجتماعی را فراهم کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی