عصر بازار

وزیر آموزش و پرورش:

پرداخت بخشی از پاداش فرهنگیان بازنشسته از ماه جاری

عصر اعتبار- وزیر آموزش و پرورش گفت: از فروردین ماه پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان که در سال ۹۵ بازنشست شده اند، آغاز می شود.

پرداخت بخشی از پاداش فرهنگیان بازنشسته از ماه جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دانش آشتیانی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مجموع این پاداش بیش از سه هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: ما باید ببینیم چقدر از این مبلغ را می‌توانیم تامین کنیم. از فروردین ماه پرداخت بخشی از این پاداش‌ها آغاز می‌شود ولی بعید می‌دانم بتوانیم همه پاداش را پرداخت کنیم.

    وی درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درباره میزان 10 هزار میلیارد تومانی تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت:  تا زمانی که تحقیق و تفحص مجلس کامل نشود نباید عددی گفته شود. من با خود نمایندگان صحبت کردم و آن‌ها هم پذیرفتند که تا زمانی که گزارش نهایی نشده است ، اعلام اعداد و ارقام خلاف قانون است. ما عددی را هنوز تائید نمی‌کنیم تا این گزارش نهایی شود. بر اساس اطلاعاتی که ما هم داریم چنین عددی نیست من چنین عددی را ندارم.

    وی خاطرنشان کرد: من بارها اعلام کرده‌ام که صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه دو جای مختلف است. اشتباه است بگوییم فسادی در صندوق  ذخیره فرهنگیان رخ داده است و بحث این است که وام‌هایی در بانک سرمایه خارج از ضابطه داده شده که نباید داده می‌شد. اکنون هم باید صاحبان وام‌ها آن را برگردانند. این مسئله مربوط به بانک سرمایه است نه صندوق ذخیره فرهنگیان و فقط 46 درصد این وام‌ها مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان است. البته این روال در بانک های دیگر هم بوده است مگر فقط بانک سرمایه وام بدون ضابطه داده است؟ باید بین مسئله بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان تفکیک قائل شویم.

    وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:‌ فرهنگیان نگران این مسئله نباشند من به آن‌ها تعهد دادم که از حقوق شان دفاع کنم. اگر یک فرهنگی بخواهد کل سهامش را پس بگیرد ما کل پولش را ظرف یک هفته می‌دهیم. البته توصیه من این است که فرهنگیان این کار را نکنند چون وقتی سهام خود را پس بگیرند ضرر می‌کنند. سرمایه به اندازه کافی در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد به طور مثال ما در سه چهار ماه گذشته از همین صندوق 270 میلیارد تومان بابت مطالبات معلمان بازنشسته پرداخت کرده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو