عصر بازار

دبیرکل هیات خدمات مالی اسلامی:

بانکداری اسلامی رشد کرده است

عصر اعتبار- دبیرکل هیات خدمات مالی اسلامی روز چهارشنبه با تاکید بر رشد بانکداری اسلامی در سال های گذشته و همچنین تغییرات مهمی که در عرصه اقتصاد جهانی رخ داده است، گفت که متخصصان این حوزه باید قوانین و مقررات جدیدی را که متناسب با نیازهای اقتصاد اسلامی باشد، مورد توجه قرار دهند.

بانکداری اسلامی رشد کرده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'جاسم احمد' دبیرکل هیات خدمات مالی اسلامی با اشاره به رشد سریع بانکداری اسلامی و ضرورت وضع قوانین و مقررات جدید با هدف حل چالش های موجود، تقویت دانش بانکداری اسلامی، آشنایی با راه های موثر جهت مقابله با چالش ها و استفاده از کارگاه های آموزشی و یادگیری الکترونیک (e-learning) را مورد تاکید قرار داد.
    پانزدهمین جلسه مجمع عمومی سالانه و سی امین جلسه شورای عالی هیات خدمات مالی اسلامی به ریاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور مالزی در حال برگزاری است.
    دبیرکل هیات خدمات مالی اسلامی فردا پنجشنبه در نشست این مجمع انتخاب و معرفی می شود.
    وی در خصوص اهداف نشست کوالالامپور، گفت: این گردهمایی نشست سالیانه هیات خدمات مالی اسلامی است که مانند بسیاری از نهادهای دیگر همه اعضای این سازمان در آن حضور می یابند و در سه روز برگزاری آن، نشست ها و جلسات مختلفی برگزار می شود که موضوعات گسترده ای در آنها مطرح می شود.
    'جاسم احمد' افزود: در این نشست علاوه بر بانک های مرکزی کشورها از جمله بانک مرکزی ایران، برخی از نهادهای غیردولتی هم حضور دارند که همه این نهادها و موسسات دولتی و غیردولتی را امور مالی اسلامی گردهم آورده است تا از تجربیات و دستاورهای یکدیگر استفاده کنند.
    به گفته وی، در ادامه این نشست فردا (پنجشنبه) دو نشست دیگر برگزار می شود که یکی مرتبط با شورایی است که متشکل از 24 موسسه و 23 بانک مرکزی از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای بنیانگذار هیات خدمات مالی اسلامی بوده و هدف اصلی این نشست تعیین سیاست گذاری است.
    دبیرکل هیات خدمات مالی اسلامی، گفت که پس از این نشست نیز مجمع عمومی این سازمان برگزار می شود که همه اعضاء این سازمان در آن حضور دارند و به ارائه گزارش های خود در سال گذشته می پردازند.
    به گفته وی، در مجمع عمومی این اجلاس ثبات و انعطاف پذیری خدمات مالی اسلامی از جمله مباحث مورد تمرکز است و شامل فعالیت های مشخصی از قبیل نوع قانونگذاری امور مالی اسلامی و چگونگی انجام این قانونگذاری ها می شود.
    کمک به اجرای استانداردهای تعیین شده از طرف هیات خدمات مالی اسلامی که از طریق اعزام تیم های کاری به کشورهای مختلف انجام می شود و از اصلی ترین بخش های فعالیت این نهاد است، از وظایفی است که دبیرکل هیات خدمات مالی اسلامی به آن اشاره کرد.
    بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس دوره ای هیات خدمات مالی اسلامی که متولی برگزاری پانزدهمین جلسه مجمع عمومی سالانه و سی امین جلسه شورای عالی این سازمان است، پیش از این نیز در سال 2005 ریاست جلسات مجمع عمومی سالانه و شورای عالی هیات خدمات مالی اسلامی را بر عهده داشته است.
    هیات خدمات مالی اسلامی (IFSB) که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از ایده‌ پردازان و بنیانگذاران اصلی آن به شمار می رود، در سال 2002 تاسیس شده و دبیرخانه آن در مالزی است.
    این سازمان با 188 عضو متشکل از 70 مقام تعیین کننده مقررات‌ و فرایندهای نظارت مالی، 8 سازمان بین ‌المللی و 110 نهاد مالی فعال در 57 کشور دنیا، در حال حاضر از اعتبار و جایگاه مهمی در میان سازمان ‌ها و موسسات بین‌ المللی تعیین استاندارد برخوردار است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو