عصر بازار

ربیعی خبر داد:

تصمیم جدید دولت برای توزیع سبد کالا و افزایش حقوق بازنشستگان

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصمیم جدید دولت برای تامین اعتبار توزیع سبد کالا در اردیبهشت ماه و نیز افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد.

تصمیم جدید دولت برای توزیع سبد کالا و افزایش حقوق بازنشستگان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به توزیع سبد کالا در اردیبهشت ماه اظهار داشت: امنیت غذایی در مقابله با سوءتغذیه کماکان از برنامه های دولت در سال جاری است و بر اساس تصمیم امروز در دولت اعتبار مورد نیاز سبد کالا تامین شد.
    ربیعی در خصوص افزایش حقوق پلکانی بازنشستگان کشوری و نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: برای این کار بیش از 30 هزار میلیارد ریال (سه هزار میلیارد تومان) از سوی دولت تامین اعتبار شد و سعی می کنیم 20 درصد به حداقل ها افزوده شود.

    ** افزایش یارانه ها یعنی برداشت از جیب فقرا
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اظهارات و وعده های برخی افراد برای افزایش چند برابری یارانه ها گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم و این نوعی دروغ بد است و باید به فکر بهتر شدن وضعیت دهک های پایین باشیم.
    وی تاکید کرد: یارانه ها باید در مسیر اشتغال، درمان، آموزش و به صورت نقدی به دهک پایین جامعه تعلق بگیرد.
    ربیعی تصریح کرد: دادن یارانه ای 250 هزار تومانی به کل جامعه به معنی خارج کردن چهار برابری از جیب فقرا است که تنها سبب افزایش مشکلات خواهد شد.

    ** 200 هزار نفر به جمع کارگران بیمه شده ساختمانی افزوده می شود
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد کارگران بیمه شده ساختمانی را 800 هزار نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس مصوبات جدید 200 هزار نفر به این تعداد افزوده شد.
    ربیعی یادآور شد: بر اساس مطالعات صورت گرفته عده ای به ناحق تحت بیمه کارگران ساختمانی بودند که حذف شدند.
    وی گفت: تعداد 100 هزار نفر از کارگران ساختمانی در فروردین ماه و یکصد هزار نفر دیگر در اردیبهشت به این بیمه شدگان افزوده خواهد شد.
    وی در خصوص آخرین وضعیت گزارش حادثه ساختمان پلاسکو نیز گفت: امروز جلسه تصمیم گیری در این زمینه برگزار خواهد.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد که گفت: در سال جاری برنامه طرح اشتغال فراگیر استان ها برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی