عصر بازار

هاشمی:

کمک ۱۵۰۰ میلیارد تومانی خیرین به حوزه سلامت

عصر اعتبار- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه پیشنهاد خود به رئیس جمهوری برای تشکیل سازمان رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: خیرین در سال ۹۵ حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش سلامت کمک کردند.

کمک ۱۵۰۰ میلیارد تومانی خیرین به حوزه سلامت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، درمان و آموزش پزشکی، سیدحسن هاشمی، در دیدار نوروزی با نمایندگان انجمن‌ها و سازمان های مردم نهاد افزود: این بهترین جلسه‌ای است که در سال جدید داشته‌ام چرا که حس نوعدوستی، همدلی و انگیزه مسئولیت پذیری اجتماعی در آن موج می‌زند و مصداق خدمت و ایثار است.
    هاشمی افزود: تنها حوزه‌ای که من و خانواده‌ام نسبت به خدمت در آن غبطه می‌خوریم، حوزه ارزشمند خیریه‌ها و امور خیر برای مردم کشورم است.
    وزیر بهداشت اظهارکرد: تلاش نیک اندیشان برای گره گشایی در حوزه سلامت مردم، ستودنی است و نزد پرودگار اجری بزرگ دارد.
    وی افزود: موضوع شعار امسال روز جهانی بهداشت هم، افسردگی و بیماری‌های روان است که اگر مغفول بماند، مشکلات بیشتر خواهند شد.
    وزیر بهداشت گفت: متاسفانه در کشور ما حاشیه زیاد است و در بین همین حاشیه‌هاست که حقوق مردم گم می‌شود.
    هاشمی با بیان اینکه امیدوارم به لطف خدا کارها و اقدامات بسیار خوبی که در دولت یازدهم آغاز شده، استمرار داشته باشد و به سرانجام برسد، گفت: در ابتدای سال جدید و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، به رئیس جمهوری پیشنهاد تشکیل یک سازمان رفاه اجتماعی را دادم که اقدامی برای حل گرفتاری‌های رفاهی و اجتماعی مردم باشد.
    وی گفت: اگر خدمت مخلصانه و صادقانه به مردم مبنای زندگی مان قرار بگیرد شرایط دگرگون می شود و دیگر شاهد بی اخلاقی ها و زیاده خواهی ها نخواهیم بود.
    وزیر بهداشت در این نشست یادی از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی کرد و گفت: در آخرین نشستی که با این بزرگوار داشتم، ایشان نسبت به آینده بسیار خوش بین بودند و گفتند که روابط ما در دنیا و منطقه تحکیم خواهد شد و تاکید داشتند که به بخش رفاه اجتماعی باید توجه ویژه بشود.

    **کمک 1500 میلیارد تومانی خیرین به حوزه سلامت
    هاشمی تصریح کرد: حوزه اجتماعی وزارت بهداشت در جلب خیرین، سازما‌ های مردم نهاد و نیکوکاران عملکرد بسیار درخشانی داشته است به طوری که در سال 95، حدود 1500 میلیاردتومان به حوزه سلامت کمک کرده‌اند و صرفنظر از ارزش ریالی آن، این مشارکت‌ها به ارتقای حوزه معنوی و فرهنگی در جامعه می شود.
    وی با قدردانی از زحمات و تلاش های معاون اجتماعی وزارت بهداشت، افزود: در نخستین نشستی که با حضور رضا نیری دبیر کل مجمع خیرین سلامت بعد از ایجاد معاونت اجتماعی داشتم، فهرست طولانی از تشکل های غیر دولتی را که درخواست مجوز داشتند، ملاحظه کردم که خوشبختانه با همت و تلاش هایی که در این معاونت انجام شده، هیچ تشکلی در نوبت برای ثبت وجود ندارد.
    هاشمی ایجاد معاونت اجتماعی را مقدمه خوبی برای مشارکت هرچه بیشتر مردم در حوزه سلامت دانست و بر تقویت هرچه بیشتر آن تاکید کرد.
    وی با اشاره به انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت گفت: یکی از کارهایی که در این خصوص باید انجام شود رایزنی با انجمن‌های مختلف بوده که در جابجایی بخش اعتبارات می تواند موثرتر واقع شود.
    وزیر بهداشت، طرح تحول سلامت را از جنس کارهای خیر برای مردم برشمرد و گفت: گزارش هایی که دکتر اسماعیل اکبری در حوزه سرطان از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ابتدای کار دولت یازدهم ارائه دادند، حاکی از پرداخت 93 درصدی هزینه‌های سلامت از جیب مردم بود که اکنون به زیر 40 درصد رسیده است و همچنین افزایش دسترسی به پزشکان و متخصصان در مناطق محروم با توزیع 12 هزار نفر پزشک و متخصص نیز از دیگر خدماتی است که در راستای کمک به مردم مناطق محروم انجام شده است.

    **جهش 12 برابری در ساخت بیمارستان در دولت یازدهم
    هاشمی، تحویل 27 هزار تخت بیمارستانی در دولت یازدهم را یکی از افتخارات این دولت دانست و گفت: در دوره های قبل این عدد 1700 تخت بوده که جهش 12 برابری، بسیار به سلامت مردم کمک کرده است. خدا را شاکرم که بدقول نشدیم و توانستیم به تعهدی که به مردم داده بودیم جامه عمل بپوشانیم.
    وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر 6500 پروژه در مناطق محروم در دست ساخت داریم و 570پروژه نیز در سیستان و بلوچستان در حال اجراست.
    هاشمی افزود: بررسی ها نشان داده است که 19درصد از اعتبارات طرح تحول سلامت در بخش دستمزد هزینه شده است و بقیه 81 درصد نیز صرف زیرساخت ها شده است.
    وزیر بهداشت ادامه داد: امیدوارم بیش از گذشته فرصت ظهور و بروز خدمت رسانی در این عرصه را کشف کنید و با شرکت در امور خیر به مردم بتوانیم بخش عمده ای از مشکلات حوزه سلامت را حل کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی