عصر بازار

پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی برای توسعه شرکت ها

عصر اعتبار- مدیر حوزه ریاست صندوق نوآوری و شکوفایی از ارائه تسهیلات صندوق به شرکت های دانش بنیان برای تحقق شعار سال جدید خبر داد.

پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی برای توسعه شرکت ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، حاج مومنی مدیر حوزه  ریاست صندوق نو آوری و شکوفایی اظهار داشت:ارزیابی ها نشان می دهد که اشتغال در بخش دولتی به ازای هر نفر 330 هزار تومان هزینه در بر دارد این در حالی است که  اشتغال در بخش شرکت های دانش بنیان برای هر نفر حداقل 40 میلیون و حداکثر یک صد میلیون تومان هزینه در بر دارد.

    وی افزود:این شرکت ها نقش بسیار مهمی در تولید،اشتغال و خودکفایی دارند که این موضوع می تواند در راستای تحقق شعار سال با عنوان «اقتصاد  مقاومتی، اشتغال و تولید»  که مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر آن دارند بسیار مهم تلقی شود.

    مدیر حوزه  ریاست صندوق نو آوری و شکوفایی در ادامه گفت:صندوق نوآوری و شکوفایی تا کنون بالغ بر هزار و 900 طرح مصوب در ارتباط با شرکت های دانش بنیان داشته و بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد تومان به آن ها تسهیلات پرداخت کرده ایم.

    حاج مومنی بیان داشت:این تسهیلات شامل ارائه وام و ایجاد دفاتر کاری برای شرکت هایی است که تقاضای داشتن این دفاتر را دارند.در حال حاضر 5 دفتر در تهران از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی خریداری شده است.

    وی بیان داشت:در نظر داریم تا شرکت های دانش بنیان را از طریق تسهیلات دفاتر کاری و لیزینگ به پتانسیل تولید و اشتغال در کشور برسانیم.

    مدیر حوزه ریاست صندوق نو آوری و شکوفایی در ادامه  با بیان اینکه در سال 95 برای ارائه تسهیلات به شرکت ها 600 میلیارد تومان از طرف صندوق توسعه ملی به صندوق نوآوری پرداخت شده است گفت:در سال 96 هم بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه 600 میلیارد تومان پرداخت می شود.

    حاج مومنی در پایان با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «اقتصاد  مقاومتی، اشتغال و تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت‌:در سال جدید بیشترین تلاش خود را در جهت تحقق این شعار خواهیم داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی