عصر بازار

قیمت طلا به ۱۲۶۳ دلار رسید

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا امروز با یک درصد افزایش به ۱۲۶۳ دلار و ۵۳ سنت رسید.

قیمت طلا به ۱۲۶۳ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که پس از حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی ارتش سوریه، تنش ها احتمالا در سوریه بالا خواهد گرفت و در این وضعیت سرمایه گذاران به دنبال محلی امن برای سرمایه گذاری هستند، قیمت طلا امروز با بیش از یک درصد افزایش به بالاترین رقم در طی 5 ماه گذشته رسید.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به آنچه حمله مرگبار شیمیایی ارتش سوریه به منطقه تحت کنترل مخالفان خوانده، دستور حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را صادر کرده است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با یک درصد افزایش به 1263 دلار و 53 سنت رسید. در اوایل جلسه امروز قیمت طلا تا 1.4 درصد رشد داشت و به بالاترین رقم از 10 نوامبر تاکنون یعنی 1269 دلار و 28 سنت رسید. فلز زرد در مسیر ثبت چهارمین افزایش قیمت هفتگی متوالی قرار دارد.

    قیمت طلای آمریکا نیز امروز با یک درصد افزایش به 1266 دلار رسید.

    دانیل هاینس، تحلیلگر بانک ای ان زد در این باره گفت: «روشن است که این وضعیت قیمت طلا را بالا می برد و ما انتظار داریم قیمت فلز زرد در کوتاه مدت بالاتر هم برود، حداقل تا زمانی که اوضاع کمی روش تر شود.»

    به دنبال این حمله، شاخص ها در بازارهای بورس افت کرده و اوراق قرضه کم ریسک و همچنین ارزش ین ژاپن با رشد قابل توجه مواجه شده است.

    ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن امروز با 0.2 درصد کاهش به 110.54 ین رسید.

    پیش از این حمله نیز سرمایه گذاران به دلیل در پیش بودن نشست رهبران آمریکا و چین رویکردی محتاطانه را اتخاذ کرده بودند.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت، انتظار می رود قیمت طلا از سطح مقاومت 1273 دلار عبور کند و با افزایش بیشتر به سطح مقاومت فنی بعدی یعنی 1281 دلار برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی