عصر بازار

سوءاستفاده سیا از یک بدافزار مالی برای جاسوسی افشا شد

عصر اعتبار- هکرهای وابسته به سازمان جاسوسی سیا با استفاده از برخی کدهای بدافزار مالی Carberp که در سال ۲۰۱۳ افشا شده بود، به جاسوسی از اهداف خود می پردازند.

سوءاستفاده سیا از یک بدافزار مالی برای جاسوسی افشا شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، نکته جالب این است که بدافزار مالی یاد شده در اصل توسط هکرهای روس طراحی شده است و آمریکا علیرغم ضدیت ظاهری با روسیه تصمیم گرفت از کدهای مذکور استفاده کند.

    بر اساس اسنادی که روز جمعه توسط ویکی لیکس افشا شده است، سیا از بدافزار مبتنی بر Carberp برای نفوذ به رایانه های مجهز به سیستم عامل ویندوز استفاده کرده است.

    بر طبق 27 سند افشا شده توسط ویکی لیکس، سیا از کدهای Carberp برای طراحی ابزار هکری خاص خود موسوم به Grasshopper استفاده کرد. Carberp در اصل یک تروجان است که قادر به سرقت اطلاعات مربوط به فعالیت های بانکی انلاین و دیگر اطلاعات مالی از رایانه های قربانیان است.

    این بدافزار که توسط گروه های جنایتکار روس طراحی شده در روسیه و دیگر کشورهای وابسته به اتحاد جماهیر شوروی سابق هم بسیار مشکل آفرین شد و پس از افشای کدهای منبع طراحی آن در سال 2013 این نگرانی به وجود آمد که جنایتکاران آنلاین در دیگر کشورهای جهان نیز از آن سواستفاده کنند.

    در اسناد تازه افشا شده ویکی لیکس دستورالعمل سیا در مورد نحوه استفاده این سازمان جاسوسی از بدافزار یاد شده درج شده است. ویکی لیکس از افشای جزییات فنی Grasshopper خودداری کرده است. سیا نیز در این مورد واکنشی از خود نشان نداده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی