عصر بازار

لزوم تقویت روابط‌ اقتصادی ایران و مجارستان

عصر اعتبار- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی احیا و تقویت روابط اقتصادی به ویژه در حوزه های صنعتی و زمینه‌ها و ظرفیت‌های جدید باید در دستور کار ایران و مجارستان قرار گیرد.

لزوم تقویت روابط‌ اقتصادی ایران و مجارستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، علی لاریجانی امروز- شنبه- در دیدار با «ژولت شمین» معاون نخست وزیر مجارستان افزود: رفت و آمدهای مقامات نشان‌دهنده علاقه مندی دو کشور برای گسترش روابط و تعاملات در حوزه‌های مختلف از جمله موضوعات پارلمانی، منطقه‌ای و اقتصادی است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز شرایط برای همکاری‌های گسترده بین ایران و مجارستان مهیا است، اظهار کرد: بعد از توافق هسته‌ای زمینه‌ها برای همکاری‌های دوجانبه بهبود یافته و حتی کمیسیون مشترکی برای گسترش روابط ایجاد شده است.

    لاریجانی در ادامه یادآور شد: بنابراین در شرایط کنونی احیاء و تقویت روابط اقتصادی به ویژه مسائل صنعتی و زمینه‌ها و ظرفیت‌های جدید باید در دستور کار قرار گیرد.

    رئیس قوه مقننه تقویت و گسترش موضوعات زیست محیطی، انرژی‌های نو، پروژه‌های عمرانی مانند بنادر و راه‌آهن و بخش کشاورزی را اولویت‌های کنونی ایران دانست و بیان داشت: قطعاً ایران و مجارستان می‌توانند در این حوزه‌ها همکاری گسترده و مثبتی داشته باشند البته در این حوزه مسائل و تعاملات بانکی دارای اهمیت بسیار زیادی است.

    رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در این دیدار به روابط تاریخی و دیرینه دو کشور ایران و مجارستان اشاره کرد.

    **کشور مجارستان در دوران تحریم روابط مثبت خود با ایران را حفظ کرد

    «ژولت شمین» معاون نخست وزیر مجارستان در این دیدار با اشاره به آمادگی مجارستان برای گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی گفت: کشور مجارستان در دوران تحریم روابط مثبت خود با ایران را حفظ کرد و امیدواریم در شرایط پسابرجام این روابط و تعاملات گسترش یابد و در این عرصه هیچ مشکل و مانعی وجود ندارد.

    معاون نخست وزیر مجارستان ادامه داد: مجارستان علاقمند به گسترش همکاری‌های دو جانبه با جمهوری اسلامی است و این کشور همواره در اتحادیه اروپا سعی کرده که حامی منافع ایران باشد.

    شمین با اشاره به ظرفیت‌های گسترده میان ایران و مجارستان برای گسترش روابط تصریح کرد: در شرایط کنونی مسائل و ظرفیت‌های مختلفی از جمله در حوزه انرژی وجود دارد که دو کشور باید در جهت تقویت روابط در این حوزه تلاش کنند البته گسترش تعاملات بانکی نیز دارای اهمیت است و بهبود هر چه سریعتر این حوزه به نفع تجار و بازرگانان دو کشور خواهد بود.

    معاون نخست وزیر مجارستان ادامه داد: کشور مجارستان علاقه بسیاری برای همکاری‌ها با جمهوری اسلامی در زمینه بخش کشاورزی و انرژی‌های نو دارد که امیدوارم دو کشور برنامه‌ریزی و تلاش گسترده‌ای برای تقویت این حوزه‌ها انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی