عصر بازار

جلسات شورای عالی و مجمع عمومی سالیانه IFSB برگزار شد

عصر اعتبار- جلسات شورای عالی و مجمع عمومی سالیانه هیأت خدمات مالی اسلامی (IFSB) با حضور نمایندگان بانک مرکزی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار در مالزی برگزار شد.

جلسات شورای عالی و مجمع عمومی سالیانه IFSB برگزار شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، براساس تصمیمات سی‌امین جلسه شورای عالی IFSB که در حکم هیأت مدیره آن است،‌ یکی دیگر از استانداردهای مهم آن سازمان در زمینه بازار سرمایه تحت عنوان «الزامات افشا و شفافیت در ابزارهای بازار سرمایه اسلامی» تأیید و مقرر شد به عنوان نوزدهمین استاندارد IFSB به صورت عمومی منتشر شود.
    همچنین در این جلسه، حسابرس مستقل جدید IFSB تعیین و قرار شد برای تصویب و تایید نهایی به مجمع عمومی پیشنهاد شود.

    لازم به ذکر است با توجه به خاتمه دوره مسئولیت آقای جاسم احمد دبیرکل فعلی که از سال 2011 مسئولیت دبیرکلی آن سازمان را بر عهده داشت، مقرر شد با محوریت رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رییس دوره ای IFSB در سال 2017 مجددا از طریق اعلام مراتب به تمام اعضای شورا برای معرفی کاندیدا و متعاقبا مصاحبه با افراد معرفی شده در کمیته مصاحبه و گزینش که یکی از اعضای آن نیز نماینده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است، تشریفات انتخاب دبیرکل تکرار شده و نتیجه در اجلاس آتی شورای عالی برای تصمیم گیری نهایی ارایه شود.
    در این جلسه دکتر کمیجانی به نمایندگی از طرف رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رییس IFSB در سال 2017، از تلاش‌ها و زحمات آقای جاسم احمد قدردانی کرد.
    صورت های مالی حسابرسی شده سازمان در سال2016 میلادی نیز در این جلسه مطرح و پس از تایید، ‌مقرر شد در جلسه مجمع عمومی IFSB ارایه و تصویب شود.
    در سی امین جلسه شورای عالی هیئت خدمات مالی اسلامی، گزارش عملکرد IFSB در راستای برنامه استراتژیک آن سازمان از حیث مواردی چون تعداد استانداردها و اسناد منتشره، کمک های فنی به اعضا، برگزاری کارگاه های آموزشی، اجرای استانداردهای منتشره در کشورهای عضو و نتایج سنجش میزان رضایت‌مندی اعضا از عملکرد IFSB مطرح، تایید و مقرر شد این گزارش در جلسه مجمع عمومی ارایه شود.
    شایان ذکر است اجلاس آتی شورای عالی که در ماه دسامبر سال جاری میلادی برگزار می شود مجددا در کشور مالزی و به ریاست رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تشکیل خواهد شد.
    در پانزدهمین جلسه مجمع عمومی سالیانه IFSB نیز تصمیمات متخذه در شورای عالی در خصوص صورت‌های مالی سازمان در سال 2016، حسابرس مستقل، گزارش عملکرد سازمان بر مبنای برنامه استراتژیک آن مطرح و تأیید نهایی شد. ضمن آن که از خدمات و تلاش‌های دبیرکلIFSB  در جلسه مجمع نیز تجلیل شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو