عصر بازار

کارشناسان و سرمایه‌گذاران انتظار رشد قیمت‌ها را دارند

امید فنی به فلز زرد

عصر اعتبار- فلز زرد امیدوار مانده است. اونس طلا در هفته اول آوریل تنها ۵/ ۰ درصد رشد ارزش را تجربه کرد، اما روند هفته‌های گذشته به همراه ماندن بهای اونس بالای مرز میانه کانال ۱۲۰۰ دلار، عمده پیش‌بینی‌ها را افزایشی کرده است.

امید فنی به فلز زرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، آخرین نظرسنجی‌های پایگاه اینترنتی کیتکو نشان می‌دهد که هم اکثر کارشناسان حرفه‌ای و هم اکثر سرمایه‌گذاران خرد انتظار رشد بیشتر قیمت‌ها را در هفته پیش‌رو دارند. اونس طلا هفته گذشته روی بهای 1254 دلار ایستاد. روز جمعه، حمله موشکی آمریکا به سوریه و همچنین انتشار داده‌های بد از اشتغال‌زایی آمریکا در ماه مارس به رشد طلا کمک کرد و حالا انتظار می‌رود این عوامل در هفته جدید نیز اثرگذار بمانند.

    در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو از تحلیلگران، 17 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 13 نفر معادل 76 درصد پاسخ‌دهندگان، افزایش و 4 نفر معادل 24 درصد، کاهش قیمت‌های طلا را در هفته جدید که از امروز دوشنبه آغاز می‌شود، پیش‌بینی کرده‌اند. در این نظرسنجی هیچ کارشناسی نظر خنثی نداشته است. همزمان، در نظرسنجی از مخاطبان کیتکو که بازتاب‌دهنده نظر سرمایه‌گذاران خرد است، 70 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 523 نفر معادل 69 درصد، افزایش و 146 نفر معادل 19 درصد، کاهش قیمت‌های کوتاه‌مدت را پیش‌بینی کرده‌اند. 91 نفر معادل 12 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند.دنیل پاویونیس، دلال ارشد کالا در موسسه «آر جی او فیوچرز» می‌گوید:‌ «شاید فدرال‌رزرو فعلا نرخ‌های بهره را بالا نبرد و دلار شروع به افت کند. کشورهای دیگر هم شاید به افزایش نرخ‌ها رو بیاورند و این می‌تواند به معنای افت دلار باشد.»دلار ضعیف طلا را محبوب‌تر خواهد کرد و خرید طلا را افزایش خواهد داد، چراکه این کالا، به‌عنوان جایگزین دلار در نظر گرفته خواهد شد. به علاوه، دلار ضعیف‌تر، تمام کالاها به ارزهای دیگر را ارزان‌تر خواهد کرد و تقاضا را بالا خواهد برد.

    پاویونیس علاوه‌بر حمله موشکی به سوریه و گزارش اشتغال‌زایی به رکوردزنی اخیر بازارهای سهام هم اشاره می‌کند. او اشاره می‌کند که رشد زیاد بازارهای سهام در نهایت متوقف می‌شود و این موضوع به سود طلا خواهد بود. شان لوسک، مدیر صندوق تجاری در موسسه «والش تریدینگ» می‌گوید: «ترس‌های ژئوپلیتیک بهای طلا را بالاتر خواهد برد. جمعه هم داده‌های بد اشتغال‌زایی آمریکا منتشر شد. من فکر می‌کنم، فروش فنی هم ادامه داشته باشد.» چارلی ندوس، استراتژیست ارشد «لاساله فیوچرز گروپ» می‌گوید روند فعلی به نفع طلا است. کالین چیزینسکی، تحلیلگر ارشد «سی‌ام‌سی‌مارکتس» می‌گوید: «اوضاع فنی به نفع طلا است و به‌نظر من طلا هنوز با خرید بیش از اندازه روبه‌رو نبوده است. چشم‌انداز فنی در حال حاضر به‌شدت به نفع طلا است.»

    اما همه کارشناسان افزایشی نیستند. کوین گرادی، رئیس «فینیکس فیوچرز اند آپشنز» انتظار عقب‌نشینی قیمت‌ها را دارد. او به جهش نکردن قابل توجه قیمت نهایی اونس طلا حتی در روز پرخبر جمعه اشاره می‌کند، روزی که هم نااطمینانی ژئوپلیتیک را به همراه آورد و هم اخبار بدی از بازار کار داشت. گرادی می‌گوید: «ما حمله موشکی و داده‌های بد اشتغال‌زایی را داشتیم، اما طلا باز هم لحظات بدی را تجربه کرده است.» مکسول گلد، مدیر استراتژی سرمایه‌گذاری «ای‌تی‌اف‌سکوریتیز» می‌گوید که اگر شاهد عقب‌نشینی طلا در این هفته باشد، شگفت‌زده نخواهد شد. او به احتمال کمرنگ شدن اثر حمله نظامی آمریکا به سوریه اشاره می‌کند، گرچه پتانسیل طلا برای رشد را هم رد نمی‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو