عصر بازار

بانک «گلمن ساچ» اعلام کرد؛

رشد اقتصادی چین حدود ۷ درصد خواهد بود

عصر اعتبار- بانک آمریکایی«گلمن ساچ» رشد اقتصادی چین در سه ماه نخست سال جاری میلادی را ۶.۸ درصد برآورد کرد که بیش از رقم هدف گذاری شده توسط دولت این کشور است.

رشد اقتصادی چین حدود ۷ درصد خواهد بود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پایگاه خبری «نیوز اوتلیتز»، بانک گلمن ساچ پیش بینی کرد که رشد اقتصادی چین در سه ماه نخست سال جاری میلادی با قوت پیش خواهد رفت و تولید ناخالص داخلی این کشور 6.8 درصد خواهد بود. 

    همچنین این بانک آمریکایی با بررسی بر روی شاخص های اقتصادی چین، برآورد خود از تولید ناخالص داخلی چین در سال 2017 میلادی را 6.6 درصد اعلام کرد. 

    گلمن ساچ در گزارش خود آورده که انتظار می رود، تولیدات صنعتی چین در ماه مارس به 6.4 درصد افزایش یابد که این رقمی کمی بیشتر از رشد بدست آمده در ماه های ژانویه و فوریه سال 2017 میلادی است. 

    بر همین اساس، پیش بینی از رشد سرمایه گذاری در سه ماه نخست سال جاری میلادی در چین به 8.9 درصد ارتقاء خواهد یافت.

    البته گلمن ساچ اعلام کرده که انتظار می رود فروش ضعیف خودروی چین بر روی شاخص خرده فروشی این کشور تاثیر منفی بگذارد و پیش بینی می شود که میزان فروش خودروی چین در ماه گذشته میلادی 9.4 درصد باشد که در مقایسه با دو ماه قبل از آن، میل نزولی گرفته است.

    بر پایه این گزارش، رشد اقتصادی چین در سه ماه پایانی سال 2016 میلادی به نسبت مدت مشابه سال قبل از آن رشد 6.8 درصدی به خود گرفت و دولت این کشور رشد اقتصادی چین را در سال جاری میلادی در حدود 6.5 درصد هدف گذاری کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی