عصر بازار

قیمت طلا ثابت ماند

عصر اعتبار- در حالی که افزایش تنش های ژئوپلتیک همچنان در حال افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلاست، قیمت فلز زرد امروز بدون تغییر باقی ماند.

قیمت طلا ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که افزایش تنش های ژئوپلتیک همچنان در حال افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلاست، قیمت فلز زرد امروز بدون تغییر باقی ماند.

    مشاوران ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در مورد اینکه سیاست واشنگتن پس از حمله موشکی به پایگاه شعیرات به چه سمتی حرکت کند اختلاف نظر داشتند، در حالی که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه این کشور هشدار داد که این حمله هشداری برای دیگر کشورها از جمله کره شمالی بوده است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز عمدتا در رقم 1253 دلار و 86 سنت بدون تغییر ماند، در حالی که قیمت طلای آمریکا با 0.2 درصد کاهش به 1255 دلار و 40 سنت رسید.

    شاخص دلار روز دوشنبه تا 0.15 درصد افزایش داشت و به رقم 101.340 رسید که بالاترین رقم در طی 3 هفته اخیر بود.

    مارک تو، رئیس بخش تحقیقات گروه مالی وینگ فانگ هنگ کنگ گفت: «طلا با وجود افت و خیزهایی که تجربه می کند، کم و بیش خود را در سطح قیمت 1200 تا 1250 دلار حفظ کرده است.»

    «من فکر نمی کنم قیمت طلا بالاتر برود، هرچند که احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا پایین آمده است. مسیر افزایش نرخ بهره و سیاست پولی انقباضی بانک مرکزی آمریکا کاملا روشن است.»

    قیمت طلا روز جمعه به رقم 1270 دلار و 46 سنت رسید که بالاترین رقم از 10 نوامبر تاکنون بود، اما نتوانست در این رقم باقی بماند.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت، آنطور که تحلیل های فنی نشان می دهد، قیمت طلا ممکن است به رقم 1241 دلار کاهش یابد.

    اما تقاضا برای خرید طلا به دلیل افزایش تنش های ژئوپلتیک افزایش داشته و این مسئله موجب رشد قیمت ها شده است. در حالی که تنش ها در شبه جزیره کره افزایش یافته، یک یگان ضربت نیروی دریایی آمریکا برای نمایش قدرت به سمت اقیانوس آرام غربی و نزدیکی شبه جزیره کره حرکت خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی