عصر بازار

مدیر کل امور اتباع خارجی سازمان تأمین اجتماعی :

شرایط برای بیمه اتباع خارجی مجاز در کشور فراهم می شود

عصر اعتبار- مدیر کل امور اتباع خارجی سازمان تامین اجتماعی گفت: در طرح آمایش ۱۲شرایط برای بهره مندی اتباع خارجی مجاز در کشور از بیمه تامین اجتماعی فراهم می شود.

شرایط برای بیمه اتباع خارجی مجاز در کشور فراهم می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، دکتر حسین جودکی دوشنبه در نشست با مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان در اهواز بیان کرد: براین اساس هرتبعه خارجی زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی علاوه بر بحث هزینه درمان، از مزایای دیگر مانند حق بازنشستگی، پرداخت دیه و خسارات ناشی از کار و از کار افتادگی و غیره بهره مند خواهد شد.

    وی افزود: یکی از مشکلات و معضلات جدی به کار گیری خارج از ضوابط و اشتغال غیرقانونی اتباع خارجی توسط کارفرمایان داخلی ، بحث صدمات و حوادث در حین فعالیت و کار است که منجر به محکومیت کارفرمایان در محاکم قضائی به واسطه شکایت اتباع خارجی متضرر می شود.
    مدیر کل اتباع خارجی سازمان تأمین اجتماعی گفت: اکثر اتباع خارجی که بیش از 20 سال در کشورمان اقامت دارند و تاکنون نیز به کشورشان باز نگشته اند و سابقه کار دارند به علت بیمه نبودن ، مشمول هیچ گونه حقوقی نشده اند.
    وی اضافه کرد: با توجه به مزایای زیر پوشش قرار گرفتن شاغلان و برای جلوگیری از ضرر و زیان دو طرفه کارفرما و کارکنان، با همکاری ادارات کل امور اتباع و مهاجران خارجی استان ها، زمینه پوشش بیمه تأمین اجتماعی را برای این افراد گسترش خواهیم داد.
    همچنین در ادامه این نشست مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان بیان کرد: با وجود گذشت بیش از سه دهه از حضور اتباع خارجی در ایران متأسفانه نتوانستیم نگاه اقتصادی و استفاده اقتصادی از اتباع خارجی را در جهت منافع ملی بطور کامل داشته باشیم.
    حمید سیلاوی گفت: وجود اتباع خارجی در کشورمان فرصتی است تا با مشارکت آنان در تولید ملی و استفاده بهینه ازتوانمندی آنها در راستای منافع ملی گام برداریم وبرای تحقق شعار سال 1396 مقام معظم رهبری یعنی اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال، برنامه ریزی و آینده نگری نمائیم و بر تولید ناخالص ملی بیفزائیم.
    مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان افزود: باید حضور اتباع خارجی شامل پناهندگان و مهاجران، شاغلان در واحدهای تولیدی و صنعتی ،گردشگران و زائران و اتباع خارجی که به صورت غیرقانونی در کشورمان اقامت دارند،راتبدیل به فرصت کرده و در کنار رصد و کنترل فعالیتهایشان ، از آنان درراستای پیشبرد اهداف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و عمرانی جمهوری اسلامی ایران نهایت استفاده را داشته باشیم.
    وی افزود: تلاش ما براین است که اتباع خارجی مقیم استان سربار جامعه نباشند بلکه در حوزه اشتغال، تولید فعال باشند.
    سیلاوی گفت: برای نخستین بار در طرح آمایش 11 اتباع خارجی، برای پناهندگان و مهاجران خارجی که در سطح استان اشتغال و فعالیت می کنند، کارت کار صادر شده و ضمن شناسایی کارفرمایان، اقدام به بیمه کردن آنان از طریق بیمه سلامت نموده ایم.
    سیلاوی عنوان کرد: در برنامه بعدی برای ساماندهی اتباع خارجی مقیم خوزستان ضمن فعال نگه داشتن هیات فنی اشتغال اتباع خارجی و شناسنامه دار کردن اتباع خارجی شاغل در واحدهای تولیدی و صنعتی، برای این افراد پناهنده و مهاجر پروانه و کارت اشتغال صادر خواهد شد.
    وی همچنین به فراهم کردن بستر و زمینه لازم برای امکان استفاده این افراداز پوشش بیمه تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این افراد درصورت تمایل می توانند دراین زمینه اقدام کنند.
    در حال حاضر بیش از 32 هزار نفر اتباع خارجی پناهنده در استان خوزستان وجود دارد که بیش از 3 هزار از اتباع خارجی شاغل در واحدهای تولیدی و صنعتی تحت پوشش انواع بیمه های سلامت، تأمین اجتماعی و غیره هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی