عصر بازار

تحلیلگر ارشد "راک بانک" پیش بینی کرد؛

بهای طلا در دوره ترامپ به ۱۴۰۰ دلار خواهد رسید

عصر اعتبار- تحلیلگر ارشد "راک بانک" بر این باور است که قیمت جهانی طلا به راحتی می تواند طی ماه های آینده به مرز ۱۴۰۰ دلار در هر اونس دست یابد.

بهای طلا در دوره ترامپ به ۱۴۰۰ دلار خواهد رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی به شدت تحت تاثیر نگرانی ها و نااطمینانی های سیاسی در عرصه بین المللی قرار گرفته است.

    بر اساس این گزارش بسیاری از تحلیلگران اقتصادی و فعالان بین المللی بر این باورند که قیمت طلا طی ماه های آینده سطح مقاومتی 1300 دلاری را نیز خواهد شکست.

    این گزارش افزود: تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع خاورمیانه، تنش در شبه جزیره کره و انتخابات مهم و سرنوشت ساز در کشورهای اروپایی می تواند موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا و سایر فلزات گرانبها شود.

    جفری رودز تحلیلگر ارشد راک بانک در این باره تاکید کرد: طلا یک دارایی مطمئن برای سرمایه گذاری است و این مساله در طول تاریخ اثبات شده است. طلا بهترین عملکرد را در بین دارایی های مختلف در قرن حاضر داشته است. از تابستان 2001 تاکنون قیمت طلا بیش از 320 درصد رشد داشته است و این یک نشانه روشن است که سرمایه گذاران همواره سعی کرده اند از دارایی و سرمایه های خود از طریق سرمایه گذاری در بازار طلا محافظت کنند.

    وی در ادامه افزود: به نظر من قیمت طلا به سادگی می تواند به بیش از 1400 دلار در هر اونس افزایش یابد.

    حمله موشکی اخیر آمریکا به سوریه و اعزام ناوگروه جنگی آمریکا به سوی آب های کره تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته و بار دیگر ثابت کرده است که نگرانی های سیاسی می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت جهانی طلا باشد.

    اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک نیز در اظهاراتی تاکید کرد: ما پیش بینی خود نسبت به قیمت جهانی طلا تا پایان امسال را بدون تغییر حفظ کرده ایم و بر این باوریم که قیمت طلا تا پایان امسال به بیش از 1325 دلار خواهد رسید. قیمت هر اونس نقره نیز به بیش از 19 دلار افزایش خواهد یافت.

    وی افزود: تنش های سیاسی بین المللی، سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و نوسانات شدید بازارهای سهام می تواند عوامل موثری برای افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا باشد.

    به نظر می رسد نوسانات ارزش دلار آمارهای مهم اقتصادی و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو