عصر بازار

در پی تشدید تنش های سیاسی؛

قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر رسید

عصر اعتبار- به دنبال تشدید نگرانی های سیاسی در عرصه بین المللی قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه به بالاترین سطح خود در ۵ ماه اخیر رسیده است.

قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، قیمت جهانی طلا که روز سه شنبه با افزایش چشمگیر 2 درصدی روبرو شده بود، امروز نیز به روند صعودی خود ادامه داده و به بالاترین سطح در 55 ماه اخیر رسیده است.

    بر اساس این گزارش افزایش تنش در روابط آمریکا و روسیه و نگرانی های مربوط به اوضاع شبه جزیره کره تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته  است.

    قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1275 دلار رسیده است. این بالاترین رکورد از 10 نوامبر به شمار می  رود.

    پس از حمله موشکی هفته گذشته آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه، تنش ها در خاورمیانه به شدت افزایش یافته است. نیروی دریایی آمریکا یک ناوگروه ضربت را به آب های شبه جزیره کره اعزام کرده است.

    انتخابات مهم ریاست جمهوری فرانسه نیز در پیش است. این تحولات موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری و مکان امن برای طلا شده است. آمریکا روز سه شنبه روسیه را متهم کرد که برای سرپوش گذاشتن بر حمله شیمیایی اخیر در سوریه، از بشار اسد حمایت می کند.

    کره شمالی نیز هشدار داده است که برای آغاز جنگ با آمریکا آماده است و هر گونه اقدام تجاوزکارانه آمریکا را با قاطعیت پاسخ خواهد داد.

    تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو و مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری بیشترین آرا را کسب خواهند کرد و به دور دوم راه خواهند یافت.

    جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو نیز تاکید کرد که بانک مرکزی آمریکا باید امسال 3 یا 4 بار نرخ بهره را افزایش دهد. ترامپ در سخنانی در  جمع مدیران ارشد وال استریت تاکید کرده است که قوانین مربوط به اصلاح وال استریت را لغو خواهد کرد.

    میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.5 درصد افزایش به 842 تن رسیده است. تحلیل تکنیکال وانگ تائو نشان می دهد که احتمال افزایشقیمت طلا تا 12822 دلار در هر اونس وجود دارد.

    به نظر می رسد انتشار آمار مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین در ساعات آینده تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت طلا خواهد داشت.

    سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی