عصر بازار

دستورکار نخستین نشست روابط عمومی های شبکه بانکی در سال جاری

استقلال روابط عمومی ها، انسجام بیشتر شبکه بانکی

عصر اعتبار- نخستین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های شبکه بانکی در سال جدید، صبح امروز چهارشنبه به میزبانی بانک مرکزی برگزار شد.

استقلال روابط عمومی ها، انسجام بیشتر شبکه بانکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مدیر روابط عمومی این بانک ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید، بر استقلال روابط عمومی ها به عنوان یکی از مهم ترین ارکان سازمان تاکید کرد و گفت: ادارات روابط عمومی یکی از اصلی ترین و مهم ترین ارکان سازمان ها هستند و وظیفه ارتباط میان بخش های مختلف و تبیین عملکرد سازمان متبوع را برای افکار عمومی برعهده دارند. از این رو باید ضمن انسجام بخشی به فعالیت های این مجموعه، استقلال این واحدها از سوی مدیران ارشد مدنظر قرار گیرد. در این میان، اصلاح ساختار سازمانی روابط عمومی ها و احیانا اجتناب از ادغام با حوزه های دیگر، ضروری است.
    محمدعلی کریمی یکی از رسالت های روابط عمومی را تولید «گفتمان» در جامعه عنوان کرد و گفت: شبکه بانکی باید تلاش کند با هماهنگی هر چه بیشتر در رسانه ها و جامعه حضور فعال داشته باشد چراکه این امر به شفافیت و پاسخگویی به افکار عمومی و نیز کاهش و رفع ابهام ها، کمک می کند.
    وی افزود: گفت‌وگو و رایزنی با گروه های مرجع در اجتماع و تبیین فعالیت ها و عملکرد شبکه بانکی، حضور در شبکه های اجتماعی و نیز اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، موجب همگرایی بیشتر شبکه پولی و مردم می شود. ناگفته پیداست که بدون انسجام نظام بانکی این مهم محقق نمی شود. به گفته کریمی، روابط عمومی ها نقش ویژه ای در شکل گیری این انسجام دارند.
    رییس شورای اطلاع رسانی و تبلیغات نظام بانکی در این جلسه، خواستار حضور مدیران بخش های مختلف شبکه بانکی در رسانه ها شد و گفت: مدیران بخش های مختلف شبکه بانکی لازم است با حضور فعال خود به بیان عملکرد شبکه بانکی و نقش آن در توسعه کشور بپردازند چراکه این امر از طرح یکطرفه مسایل در برخی رسانه ها جلوگیری می کند.
    این مقام مسئول بانک مرکزی همچنین از انتشار کتاب جامع بانک ها و موسسات اعتباری در سال جاری خبر داد و گفت: تدوین کتاب جامع بانک ها و موسسات اعتباری کشور از سال گذشته و با همکاری شبکه بانکی آغاز شده و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای انتشار این کتاب به پایان رسیده است. امیدواریم با همت و تلاش جمعی بانک ها و موسسات اعتباری بتوانیم در نیمه نخست سال جاری از این کتاب رونمایی کنیم.
    گفتنی است، افزایش استقلال روابط عمومی ها، اصلاح و ارتقاء ساختار سازمانی، حضور مدیران بخش های مختلف نظام بانکی در رسانه ها، توجه به شیوه های نوین اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، تشکیل کمیسیون هایی برای پرداختن به جنبه های گوناگون اطلاع رسانی نظام بانکی و ارتباط موثر با گروه های مرجع، از جمله مباحث و پیشنهادهای طرح شده در این جلسه بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی