عصر بازار

نیلی تشریح کرد؛

تبیین جزئیات ابلاغیه‌های اخیر رئیس جمهوری در راستای تحقق شعار سال

عصر اعتبار- مشاور اقتصادی رئیس جمهوری با اشاره به ابلاغیه‌های جداگانه رئیس جمهوری درباره نامگذاری سال جدید به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، جزییات این ابلاغیه‌ها را تبیین کرد.

تبیین جزئیات ابلاغیه‌های اخیر رئیس جمهوری در راستای تحقق شعار سال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، مسعود نیلی گفت: شعار امسال بسیار منطبق با مسائلی است که اقتصاد ایران در سال جاری و سال های نزدیک آینده با آن مواجه خواهد بود؛ انتخاب دو سرفصل تولید و اشتغال از مجموعه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به معنی بیان اهمیت نسبی این دو موضوع در سال 1396 است؛ البته همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کرده‌اند این دو سر فصل همچنان ذیل سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی قرار داده شده به این معنی که چارچوب و مسیر راهنما همان سیاست‌ها است.

    مشاور اقتصادی رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت با توجه به اهمیت شعار سال و تلاش برای استفاده حداکثر از زمان برای شتاب بخشیدن به تولید و افزایش اشتغال تمهیدات گسترده ای را در نظر گرفته است، افزود: به عنوان اولین اقدام، سازمان برنامه و بودجه در جایگاه دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی یک چارچوب تفصیلی را شامل محورهای مختلفی که وظایف دستگاه های گوناگون برای تحقق شعار سال را در بر می گیرد تهیه کرد؛ مجموعه تهیه شده در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به بحث گذاشته شده است و مسیر خود را طی می کند.

    نیلی خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری ضمن اینکه در یک بخشنامه عمومی به اعضای هیات دولت از آنها خواسته که برنامه های خود را در چارچوب شیوه نامه ای که سازمان برنامه و بودجه تعیین می کند به آن سازمان ارائه کنند، برخی از محورهای برنامه های تهیه شده را به عنوان ماموریت های ویژه ای که از سوی خودشان مورد تاکید بوده انتخاب کرده اند و در ابلاغ های جداگانه از وزرا و معاونین رییس جمهور خواسته اند که این ماموریت های ویژه ای را با همکاری برخی از اعضای هیات دولت منطبق با زمانبندی تعیین شده به ایشان ارائه کنند.

    رئیس جمهوری روز گذشته به هفت تن از اعضای هیات دولت ابلاغ هایی داشته اند که خطاب به وزرای اقتصاد، امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس کل بانک مرکزی ومعاون امور اداری و استخدامی ریاست جمهوری صادر شده است.

    مشاور اقتصادی رئیس جمهوری افزود: یک ابلاغ هم برای اسحاق جهانگیری به عنوان معاون اول صادر شده که علاوه بر نظارت بر دیگر ابلاغ ها مواردی نیزبه طور مستقیم از وی خواسته شده است؛ این موارد اموری را در بر می گیرد که سطح آن ها بالاتر از وزرا و یا دیگر معاونین رئیس جمهور بوده و در حیطه وظایف معاون اول است.

    وی در این رابطه توضیح داد: به عنوان مثال مواردی که به قوای دیگر مانند قضاییه و یا دیگر دستگاه های بیرون از دولت مرتبط است یا ساماندهی و یا تعیین ماموریت برای بنگاه های بزرگی که غیر خصوصی هستند اعم از بنگاه های بزرگ غیر دولتی در نهادهای عمومی و حاکمیتی و سایر نهادها و بنگاه های اقتصادی که در حال فعالیت هستند و اینکه عمده تولید ما در این بنگاه های بزرگ انجام می شود و این باید با ایجاد ارتباط با بنگاه های کوچک و متوسط منجر به تولید و اشتغال شود و همچنین نوع این اقدامات و ارتباط احتیاج به اختیارات خاص دارد و با توجه به اینکه باید هماهنگی های آن در چارچوب ستاد اقتصاد مقاومتی انجام پذیرد با ابلاغ دکتر روحانی توسط شخص معاون اول رئیس جمهوری پیگیری خواهد شد.

    برخی از این ابلاغ ها شامل یک وظیفه است و برخی شامل چند مورد است که باید انجام پذیرد و طیف گسترده ای را شامل می شود.

    نیلی در این خصوص تاکید کرد: این امر نشان دهنده آن است که شعاری که رهبر معظم انقلاب انتخاب کرده‌اند از همین ابتدای سال توسط رئیس جمهوری و معاون اول و دیگر ارکان دولت به عنوان موضوعی مهم مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به جهت گیری که در تبیین دقیق شعار سال و اجرای آن از سوی مسئولان دولتی مورد توجه قرار گرفته است، امیدواریم سال 96 به عنوان سال تولید و اشتغال بتواند در مسیری قرار گیرد که اقتصاد ما بدان نیازمند است. مسیری که بتواند کمک کند هم سطح درآمد افزایش یابد و هم اشتغال که ما در مقیاس های بزرگ بدان نیازمندیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو