عصر بازار

وزیر امور اقتصادی و دارایی؛

تشریفات گمرکی صادرات، یک روزه شد

عصر اعتبار- طیب نیا گفت: زمان انجام تشریفات گمرکی صادرات در چارچوب سیاستهای اقتصاد مقاومتی از ۷ روز به یک روز کاهش یافته است.

تشریفات گمرکی صادرات، یک روزه شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی طیب نیا وزیر اقتصاد اظهار داشت: گمرک در اجرای پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی مطابق با اعلام ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسما به عنوان سازمان برتر انتخاب شده است و پروژه استقرار گمرک الکترونیکی که از سیاست اولویت دار وزارت اقتصاد در چارچوب سیاستهای اقتصاد مقاومتی بود؛ به طور کامل در گمرک اجرا شده است.

    وی ادامه داد: طراحی و پیاده سازی سامانه جامع گمرک الکترونیک با هدف افزایش سرعت و کاهش هزینه و افزایش دقت، ایجاد دروازه مشترک گمرکی، ارتباط الکترونیک با 22 سازمان و ارائه آمار گمرک به صورت روزانه از دیگر اقدامات سازمان گمرک است.

    طیب نیا گفت: نتیجه اقدامات مذکور براین اساس است که زمان ترخیص واردات از 26 روز به 4 روز کاهش یافت و زمان ترخیص صادرات از 7 روز به یک روز کاهش یافته و رتبه ایران 23 پله ارتقا یافته و همچنین در شاخص اداری فساد اقتصادی با 5 پله بهبود روبه رو شده، کشفیات قاچاق در سال 95، با افزایش 50 درصدی رو به رو شده و اقدامات دیگری در این باره صورت گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی