عصر بازار

افزایش ۶۹ درصدی طرح های سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: شمار طرح های مصوب سرمایه گذاری خارجی در این استان در سال ۹۵ در مقایسه با سال قبل از آن ۶۹ درصد رشد داشت.

افزایش ۶۹ درصدی طرح های سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سیدمهدی رمضانی افزود: مجموع طرح های سرمایه گذاری خارجی استان در سال گذشته 22 طرح با رقم مصوب 162 میلیون دلار ثبت شد.
    وی اظهار کرد: این شمار طرح مصوب به لحاظ تعداد 69 درصد و به لحاظ رقم اعتباری بیش از هشت برابر نسبت به سال قبل از آن افزایش نشان می دهد.
    رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: بر این اساس استان خراسان رضوی از نظر تعداد طرح سرمایه گذاری خارجی در کل کشور در سال گذشته مقام اول را به خود اختصاص داد.
    رمضانی درخصوص میزان سرمایه وارده و پیشرفت فیزیکی طرح های سرمایه گذاری خارجی، افزود: از مجموع 63 طرح سرمایه گذاری خارجی که پس از سال 92 در استان مجوز دریافت کرده اند 40 طرح 100 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به بهره برداری رسیده اند.
    وی گفت: میزان سرمایه وارده طرح های پوششی سرمایه گذاری خارجی در استان در سال گذشته 69 میلیون دلار ثبت شده است.
    رمضانی بیان کرد: سال گذشته 704 شرکت با مالکیت 100 درصد فعالان اقتصادی خارجی در استان به ثبت رسیده که نسبت به ساخت کارخانه و هتل، خرید ملک، صادرات کالا، ساخت رستوران، شرکت حمل و نقل بین المللی، ساخت و ساز، سپرده گذاری در بانک ها بدون دریافت تضمین وزارت امور اقتصادی و دارایی اقدام کرده اند که به عنوان سرمایه های خارجی غیر پوشش ضمانت دولت محسوب می شوند.
    وی افزود: بر اساس برآورد انجام شده مبلغ 232 میلیون دلار نیز از طریق این تعداد شرکت خارجی ثبت شده وارد استان شده است.
    رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی تاکید کرد: دولت تنها در خصوص سرمایه های طرح های پوششی که سرمایه خود را با ضمانت دولت وارد کرده اند، متعهد است و سایر طرح ها و روش های ورود سرمایه تعهدی را برای دولت ایجاد نمی کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو