عصر بازار

۹۹۵ میلیارد تومان اعتبار و افتتاح پروژه های کلیدی ره آورد دولت یازدهم برای البرز

عصر اعتبار- سفرهای دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان البرز در سال ۹۵ به لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دستاوردهای ارزشمندی برای استان داشت که تصویب اعتبار ۹۹۵ میلیارد تومانی یکی از آنها است.

۹۹۵ میلیارد تومان اعتبار و افتتاح پروژه های کلیدی ره آورد دولت یازدهم برای البرز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته 2 بار به استان البرز سفر کرد که درسفر آبان ماه ضمن دیدار مردمی، همزمان ده ها طرح عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی در این استان به بهره برداری رسید.
    سفر دوم رئیس جمهوری همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر بود که همزمان 11 طرح مهم تولیدی و صنعتی مورد بهره برداری قرار گرفت.
    رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در نخستین سفر خود به استان البرز 26 آبان ماه سال جاری آخرین سفر استانی خود را به استان البرز انجام دادند که در جریان این سفر 995 میلیارد تومان اعتبار برای استان در نظر گرفته شد.
    سید حمید طهائی استاندار البرز اعتبار در نظر گرفته شده برای استان در این سفر را 4 برابر سرجمع اعتبارات عمرانی و جاری سالیانه استان دانست و گفت که تخصیص کامل این میزان اعتبار می تواند البرز را با شتاب بیشتری به سمت رشد و توسعه هدایت کند.
    استاندار البرز اعلام کرد که تا کنون 40 درصد این اعتبار در بخش های مختلف اختصاص یافته و قرار است بقیه اعتبارات نیز به مرور طی 2 سال تخصیص یابد.
    حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در دومین سفر خود به استان البرز در کمتر از 3 ماه به استان البرز 11 طرح مهم صنعتی و تولیدی این استان را به بهره برداری رساند.
    3 طرح بزرگ صنعتی شامل افتتاح خط تولید فروکتوز، گلوگز و گلوتن ذرت و فاز توسعه ذخیره سازی و نگهداری غلات در سیلو در شهرستان ساوجبلاغ و شروع عملیات احداث یک طرح جدید در شرکت زرنام با حضور رئیس جمهوری آغاز شد.
    این مجتمع با ظرفیت 400هزارتن شامل 15 هزارتن گلوتن ذرت و 70هزار تن گلوکز وشربت و 315هزارتن فروکتز و شربت است. 210 هزار تن ذخیره سازی و نگهداری غلات در سیلو نیز در زمینی به مساحت 4000مترمربع در زیر بنای 21 هزار و 527 متر مربع به بهره برداری رسید.
    روحانی در مراسم افتتاح بزرگترین مجتمع فرآوری غلات کشوری در شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به این که دولت در سال اقتصاد مقاومتی با همه توان وارد عمل شده است، گفت: با میدان دادن به بخش خصوصی شاهد حرکت خوبی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.
    رئیس جمهوری ضمن بیان این که با بهره برداری از پالایشگاه غلات زر 6هزار و 500 اشتغال پایدار ایجاد شد، افزود: مردم در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، به ندای رهبر معظم انقلاب پاسخ مثبت داده و دولت با همه توان وارد عمل شده است.
    علاوه بر این، 8 طرح صنعتی و تولیدی استان البرز با دستور رئیس جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس در شهرستان های اشتهارد، ساوجبلاغ و نظرآباد به بهره برداری رسید.
    در مجموع این سفرها برای تحول بخشی به بخش های اقتصادی ، فرهنگی و تولیدی استان البرز بود که تخصیص اعتبار برای پروژه های نیمه تمام از مهمترین دستاوردهای این سفرها به شمار می رود.
    با تسهیلات پرداخت شده برای رونق تولید در سال گذشته در سطح استان البرز 10 هزار و 328 شغل در سطح استان ایجاد شد. همچنین با بهره برداری از 3 واحد بسیار بزرگ صنعتی که در منطقه و کشور صاحب نام هستند، 2 هزار و 743 شغل با سرمایه گذاری 16 هزار میلیارد تومانی ایجاد شده است.
    سال گذشته 540 واحد نیمه فعال و راکد با سرمایه گذاری 567 میلیارد تومان احیا شده است که استان البرز در این زمینه البرز موفق به کسب رتبه پنجم کشور شد و 82 طرح نیز نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو