عصر بازار

سایه سنگین سیاست بر رشد اقتصاد جهان؛

تجارت جهانی امسال ۲.۴ درصد رشد می‌کند

عصر اعتبار- سازمان تجارت جهانی اعلام کرد، حجم تجارت جهانی در مسیر ثبت رشد ۲.۴ درصدی در سال جاری میلادی قرار دارد، اما «عدم قطعیت عمیقی» در مورد تحولات اقتصادی و سیاست های آینده کشورها و به ویژه آمریکا وجود دارد.

تجارت جهانی امسال ۲.۴ درصد رشد می‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»‌ به نقل از رویترز، سازمان تجارت جهانی اعلام کرد، حجم تجارت جهانی در مسیر ثبت رشد 2.4 درصدی در سال جاری میلادی قرار دارد، اما «عدم قطعیت عمیقی» در مورد تحولات اقتصادی و سیاست های آینده کشورها و به ویژه آمریکا وجود دارد. این سازمان با وجود اشاره به اینکه به دلیل روشن نبودن سیاست های دولت ها، فعالیت های تجاری ممکن است «کاهش پیدا کند» اعلام کرد، حدود رشد فعالیت های تجاری در سال جاری از رقم 1.8 تا 3.1 که در ماه سپتامبر پیش بینی شده بود، به 1.8 تا 3.6 افزایش یافته است.
    روبرتو آزودو، مدیر کل سازمان تجارت جهانی گفت: «ما باید تجارت را بخشی از راه حل مشکلات اقتصادی بدانیم نه بخشی از مشکل.»
    «در کل خوش بینی محتاطانه ای وجود دارد، اما رشد فعالیت های تجاری همچنان شکننده است و ریسک های کاهنده زیادی دیده می شوند. بخش عمده ای از عدم قطعیت ها ناشی از مسائل سیاسی است.»
    وی با اشاره تلویحی به سیاست های ترامپ گفت، جهان باید «در برابر برپایی موانع جدید پیش روی تجارت مقاومت کند.»
    سازمان تجارت جهانی در طی 5 سال گذشته بارها در برآوردهای اولیه خود از میزان رشد تجارت جهانی تجدید نظر کرده، زیرا ثابت شده که پیش بینی هایش از روند ترمیم اقتصادی بیش از حد خوش بینانه بوده است.
    میزان تجارت جهانی در سال 2016 یک روند رشد «پایین» 1.3 را تجربه کرد که کندترین روند رشد از زمان بحران مالی تاکنون بود و نتوانست پیش بینی 1.7 درصدی سپتامبر گذشته را محقق نماید.
    آزودو گفت: «عملکرد ضعیف در سال گذشته عمدتا ناشی از کاهش قابل توجه تجارت در بازارهای نوظهور بود که در آن میزان واردات رشد چندانی را شاهد نبود.»
    پیش بینی شده که میزان رشد تجارت جهانی در سال 2018 میلادی بین 2.1 تا 4 درصد باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو