عصر بازار

امروز در بازارهای جهانی

افزایش ۸۶ دلاری قیمت طلا در کمتر از یک ماه

عصر اعتبار- قیمت طلا نسبت به روز گذشته ۱۲ دلار و در یک ماه گذشته ۸۴ دلار رشد داشته است. حمله آمریکا به سوریه و ارسال ناوهای جنگی به آب‌های نزدیک کره شمالی و همچنین کمرنگ‌ شدن افزایش نرخ بهره در آمریکا عاملی برای افزایش قیمت شد.

افزایش ۸۶ دلاری قیمت طلا در کمتر از یک ماه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا نیست به روز گذشته افزایش 12 دلاری داشت و هر اونس طلا 1284 دلار و 50 سنت به فروش رفت.

    قیمت طلا در کمترین زمان به قیمت 1283 دلار و 60 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1287 دلار و 30 سنت معامله شد.

    قیمت فلز زرد امروز نسبت به یک ماه گذشته 85.9 دلار و نسبت به یکسال گذشته 42.1 دلار افزایش داشت.

    در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره افزایش 2 سنتی را تجربه کرد و هر اونس از این فلز به قیمت 18.4 دلار خرید و فروش شد فلزهای پلاتینوم و پالادیوم هم افزایش‌هایی به ترتیب یک و 3 دلار را تجربه کردند.

    در لحظه انتشار خبر قیمت طلا نسبت به آخرین قیمت روز گذشته 2.1 دلار کاهش داشت اما در مجموع نسبت به میانگین قیمت روز گذشته افزایش 12 دلاری را تجربه کرد.

    قیمت طلا طی روزهای گذشته روند افزایشی داشته است.

    خبرگزاری رویترز درباره دلیل افزایش قیمت طلا نوشته است تنش‌های منطقه‌ای و کمرنگ شدن تصمیم بانک مرکزی آمریکا به افزایش نرخ بهره در این کشور به افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی دامن زده است.

    طی 3 روز گذشته آمریکا ناوگان‌های خود را به آب‌های نزدیک کره شمالی گسیل داشته تا شاید مانع از آزمایش‌های موشکی بالستیک و نیز فعالیت‌های هسته‌ای جاه‌طلبانه‌اش بشود ضمن اینکه مقامات کره شمالی هم آمریکا را تهدید به استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای کرده است.

    همچنین تنش‌های در کره شمالی تا حدودی روابط بین آمریکا و چین را نیز تیره کرده چرا که آمریکا انتظار دارد که چین می‌تواند در برابر برنامه‌های نظامی جاه‌طلبانه کره‌ شمالی بایستد اما این کار را نمی‌کند اگرچه با دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور این فضا تا حدودی تلطیف شده است.

    رویترز می‌نویسد: حملات موشکی آمریکا به سوریه نیز شرایط ناامنی سرمایه‌گذاری در منطقه خاورمیانه هم دامن زده است ترامپ رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش زمانی که با رئیس جمهور آمریکا دسر کیک می‌خوردند دستور شیلک 59 موشک را به سمت سوریه صادر کرد.

    همچنین ترامپ اعلام کرده است که دلار بیش از اندازه تقویت شده و لزومی به افزایش نرخ بهره در این کشور نیست. از این رو سرمایه‌گذاران، سرمایه‌گذاری در بخش طلا را امن‌تر یافته‌اند.

    بنابراین قیمت طلا امروز به بیشترین میزان 5 ماه گذشته رسیده و تحلیل‌های تکنیکال حاکی از این است که احتمال افزایش به 1303 دلار در هر اونس نیز در روزهای آینده وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی