عصر بازار

امضای ۱۷ تفاهم نامه طرح تکاپو با حضور واعظی و ربیعی در کرمان

عصر اعتبار- ۱۷ تفاهم نامه درقالب طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) با ۶۴ پروژه و سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری روز پنجشنبه با حضور وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمان به امضا رسید.

امضای ۱۷ تفاهم نامه طرح تکاپو با حضور واعظی و ربیعی در کرمان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مسئول طرح تکاپوی استان کرمان افزود: طرح تکاپو طرحی ملی در حوزه توسعه کسب و کار است که به صورت پایلوت از 2 سال قبل در کشور آغاز و پیش بینی شده با اجرای این طرح بیش از سه هزار شغل جدید در استان کرمان ایجاد شود.
    سید محمدحسین طباطبایی با بیان اینکه فاز نخست طرح تکاپو از تابستان سال 95 در کرمان کلید خورد که مطالعات اشتغال را در این استان را به همراه داشت اظهارکرد: براساس این مطالعات رسته های پر اشتغال این استان استخراج شده و حوزه تولید نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات در جمع سه رسته پر اشتغال و آینده دار استان احصا شده است.
    وی خاطرنشان کرد: بیش از 35 رسته شغلی با اشتغال بیش از یکهزار نفر بر اساس مطالعات اولیه در کرمان وجود دارد که از این جمع اولویت توسعه مشاغل برای 12 رسته شغلی سال گذشته در کارگروه اشتغال این استان مصوب شد.
    وی توسعه گردشگری و صنایع دستی، توسعه کشاورزی مدرن با اولویت گلخانه های مدرن هیدروپونیک و توسعه در حوزه نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات را از برنامه های مهم طرح تکاپو عنوان کرد و افزود: وظیفه اصلی وزرا و هیات دولت بر اساس مصوبه اولیه جلسه هیات دولت سال 96 برنامه ریزی و همراهی در راستای توسعه اشتغال در رشته های پراشتغال منطقه ای است.
    وی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئولیت آماده سازی زیرساخت ها، توسعه روابط مورد نیاز و تامین مالی پروژه ها را به عهده دارد.
    وی بیان کرد: طرح تکاپو یک طرح بودجه محور نیست و مسئولیت آن بهینه سازی محیط کسب و کار با اصلاح دینامیک اشتغال است.
    وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 35 هزار نفر در حوزه فناوری اطلاعات و آی سی تی در استان کرمان فعالیت می کنند که بخش اعظم این افراد به صورت غیررسمی، فاقد درآمد و یا درآمد بسیار کم کار می کنند.
    وی ادامه داد: علت این اتفاق آشنا نبودن با ساختار بازار و نبود تناسب آموزش ها با تقاضا است که در صورت اصلاح این موارد افزایش درآمد قابل توجهی در این بخش پیش بینی می شود.
    طباطبایی ضمن دعوت از تمام فعالان بخش خصوصی برای حضور در این طرح خاطرنشان کرد: هلدینگ ها و بخش خصوصی در اجرای این طرح موظف شده اند که از ظرفیت استان کرمان استفاده کنند.
    محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (پنجشنبه) به منظور افتتاح چندین طرح درقالب طرح تکاپو وارد استان کرمان شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو