عصر بازار

اخاذی نظامی قلابی در پی مشاوره در فضای مجازی

عصر اعتبار- رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: فردی که با جعل عنوان یکی از ارگان‌های نظامی‌، قصداخاذی سه میلیارد ریالی را از یک شهروند داشت دستگیر شد.

اخاذی نظامی قلابی در پی مشاوره در فضای مجازی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سرهنگ کاکوان در این باره، اظهار کرد: در پی شکایت شهروندی به این پلیس در شرح تحقیق خود بیان نمود از عمل کردم ابراز تاسف دارم، چراکه جهت آموزش و آشنایی با روابط زوجین با چند آیدی مختلف در یکی از شبکه‌های اجتماعی ارتباط گرفتم و چندین عکس خصوصی از خودم و همسرم را برای این آیدی‌ها ارسال کردم تا در این زمینه مشاوره گردم اکنون یکی از این افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی پیام رسان تلفن همراه با عنوان پرسنل یک ارگان نظامی و تهدید قصد دارد این تصاویر را در فضای مجازی منتشر نماید.

    وی افزود: پرونده با نظارت دادسرای جرایم رایانه‌ای در دستور کار پلیس قرار گرفت و در ادامه شاکی بیان نمود متهم  از بنده مبلغ سه میلیارد ریال پول مطالبه نموده که در صورت عدم پرداخت وجه فوق اقدام به انتشار عکس‌های بنده وهمسرم را می‌نماید. حتی با یکی از ‌دوستان بنده نیز ارتباط گرفته و ایشان را نیز تهدید نموده است.

    رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: با ارتباط گیری و شیوه فنی، متهم شناسایی و در محل قرار حاضر و در حین دریافت وجه درخواستی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس انتقال یافت از متهم گوشی موبایل حاوی تصاویر خصوصی شاکی و همسرش کشف گردید طی بازجویی به عمل آمده متهم به بزه انتسایی خود اقرار نموده و انگیزه خود را اخاذی در قالب پوشش مامور قلابی و کسب درآمد و پرداخت هزینه درمان همسرش و مشکلات اقتصادی بیان نمود نهایتا متهم با پرونده متشکله دراختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

    سرهنگ کاکوان به کاربران و افرادی که قصد مشاوره ازدواج یا غیره را  در این فضا دارند هشدار داد و گفت: مشاوره در فضایی که هویت مخاطب آن و مشاورش گمنام است باعث بروزمشکلات و حوادثی برای کاربران می‌گردد لذا برای دریافت هرگونه مشاوره حتما به مراکز مجاز مراجعه نماید و از ارسال اطلاعات شخصی و محرمانه و خصوصی خود در فضای سایبر برای افرادی که ادعای مشاور، روانپزشک و... را دارند خودداری نمائید.

    براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا تهران در پایان از شهروندان خواست که در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.CyberPolice.ir  بخش ارتباطات مردمی ثبت نمایند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی