عصر بازار

روش‌‌های اجرایی ساماندهی بیمه‌ خودروهای صفر در حال بررسی است

عصر اعتبار- دبیرکل سندیکای بیمه‌گران گفت: برای ساماندهی بیمه‌ خودروهای صفر توافق کلی شده و روش‌های اجرا در حال بررسی است.

روش‌‌های اجرایی ساماندهی بیمه‌ خودروهای صفر در حال بررسی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس،‌ سیدمحمد علیپور در مورد جزئیات توافق شرکت‌های بیمه با خودروسازان برای ساماندهی بیمه‌خودروهای صفر پرسید، اظهار داشت: توافق کلی در این باره صورت گرفته است و کنسرسیومی به رهبری بیمه ایران تشکیل شده تا پرتفوی بیمه‌نامه خودروهای صفر متناسب با سهم بازار شرکت‌های بیمه میان آنها تقسیم شود.

    وی با تاکید بر این که این توافق کلی است، افزود: شرکت‌های بیمه در مورد روش‌های اجرایی این تصمیم در حال بحث هستند و هنوز روش‌های اجرایی مشخص نشده است.

    علیپور اخیرا در نشست هم اندیشی مدیران عامل شرکت‌های بیمه توافق با خودروسازان برای حل مشکل صدور بیمه نامه خودروهای صفر را اولین اقدام سندیکای بیمه‌گران کشور پس از 40 و اندی سال از تاسیس این سندیکا ذکر کرد.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس صدور بیمه‌های صفر تا کنون در انحصار چند شرکت بیمه قرار داشت که بعضا خودروسازان سهامداران این شرکت‌ها نیز بودند.

    از سوی دیگر شرکت‌های خودروساز با دریافت تخفیف‌های تا 20 درصدی از نمایندگی‌های بیمه از محل فروش بیمه نامه شخص ثالث خودروهای صفر به مشتریان خود نیز منتفع می‌شدند که این وضعیت اعتراض شرکت‌های بیمه را برانگیخته بود.

    بر این اساس توافق شده است صدور بیمه‌نامه خودروهای صفر ساماندهی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی