عصر بازار

بیمه مرکزی هشدار داد؛

مردم فریب برخی موسسات مشاوره بیمه‌ای و ارزیابی خسارت را نخورند

عصر اعتبار- بیمه مرکزی نسبت به غیرقانونی بودن فعالیت برخی از شرکت ها و موسسات خدمات مشاوره بیمه‌ای و ارزیابی خسارت، هشدار داد.

مردم فریب برخی موسسات مشاوره بیمه‌ای و ارزیابی خسارت را نخورند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بیمه مرکزی، مهرداد رضایی، مدیرکل نظارت بر صلاحیت های حرفه ای این سازمان گفت: بر اساس مفاد ماده 2 آیین نامه کارگزاری رسمی بیمه، انجام فعالیت مشاوره خدمات بیمه ای و پیگیری خسارت بر عهده کارگزاران رسمی بیمه است. همچنین طبق ماده 1 آیین نامه شماره 85 مصوب شورای عالی بیمه، فعالیت در زمینه بررسی علت بروز حادثه، تعیین مقدار خسارت، تشخیص میزان تعهد بیمه گر و مذاکره برای تعدیل و تسویه خسارت بیمه ای بر عهده ارزیاب خسارت بیمه ای است.

    وی افزود: هم اکنون برخی از شرکت ها و موسسات بدون اخذ هر گونه مجوز قانونی یا داشتن پروانه فعالیت رسمی بصورت غیر مجاز در این زمینه فعالیت می نمایند و این امر باعث بروز مشکلات  متعدد و تشویش اذهان عموم جامعه به ویژه بیمه گذاران شده است. 

    رضایی در ادامه با توجه به روند افزایش فعالیت این قبیل شرکت ها و موسسات در فضای مجازی گفت: هموطنان گرامی در سراسر کشور به ویژه بیمه گذاران شرکت های بیمه و مراجعه کنندگان به صندوق تأمین خسارت های بدنی برای انجام و اخذ هر گونه خدمات مشاوره بیمه ای و ارزیابی خسارت باید به کارگزاران رسمی بیمه و ارزیابان خسارت که دارای مجوز و پروانه فعالیت رسمی از بیمه مرکزی هستند، مراجعه نمایند.

    رضایی تاکید کرد: در اجرای ماده 1 قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری و به منظور حفظ سلامت بازار بیمه کشور، بیمه مرکزی بر اساس وظایف و اختیارات قانونی خود اقدامات لازم برای برخورد با شرکت ها و موسسات یاد شده به عمل خواهد آورد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی