عصر بازار

بیستمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران-پاکستان ۲۸ و ۲۹ فروردین برگزار می شود

عصر اعتبار- بیستمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان روزهای ۲۸ و ۲۸ فروردین ماه جاری(دوشنبه و سه شنبه هفته جاری) به میزبانی تهران برگزار می شود.

بیستمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران-پاکستان ۲۸ و ۲۹ فروردین برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، یک هیات اقتصادی-تجاری پاکستان متشکل از معاونان و مدیران بخش های مختلف وزارتخانه های اقتصاد، بازرگانی، نفت، صنایع، ارتباطات، برق، بنادر و کشتیرانی و مسئولان بانکی و اتاق های بازرگانی این کشور با هدف شرکت در نشست یاد شده، امشب عازم تهران خواهند شد.
    'عبدالقادر بلوچ' وزیر امور مناطق مرزی پاکستان به عنوان نماینده عالی دولت، ریاست هیات پاکستانی را در نشست یاد شده برعهده خواهد داشت.
    بیستمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان تنها چند روز پس از امضای توافقنامه ای میان بانک های مرکزی دو کشور در تهران برای تسهیل همکاری های بانکی و انجام مکانیسم پرداخت میان دو کشور برگزار خواهد شد.
    امضای این توافقنامه که روز گذشته(جمعه) در تهران انجام شد، می تواند بستر مناسبی برای برای انجام توافق های بیشتر در جریان نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور باشد.
    مواردی نظیر توافقنامه تجارت آزاد، از سرگیری مبادلات بانکی، همکاری های دو کشور در حوزه انرژی، بررسی راه های گسترش مبادلات تجاری، مقابله با تجارت غیرقانونی میان دو کشور، افزایش فعالیت گذرگاه های مرزی، تقویت بازارچه های مرزی، تسهیل فعالیت تجار و بازرگانان دو کشور با هدف ارتقای حجم مبادلات تجاری و ... از جمله موضوع هایی است که قرار است در بیستمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار گیرد.
    دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان پیشتر در ملاقات ها و تماس هایی که در ماه ها و سال های اخیر داشته اند، بر ضرورت افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور همسایه به پنج میلیارد دلار ظرف چند سال آینده تاکید کرده اند.
    فعال نبودن کانال های بانکی میان دو کشور یکی از اصلی ترین دلایل پایین بودن حجم مبادلات تجاری میان ایران و پاکستان است. در شرایط کنونی، حجم مبادلات تجاری رسمی بین ایران و پاکستان حدود یک میلیارد دلار است که با توجه به پتانسیل های فراوان دو کشور برای همکاری های اقتصادی و تجاری، رقمی ناچیز بوده و رضایتبخش نیست.
    نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان روز 17 آذر ماه سال 1393 به میزبانی پاکستان برگزار شد که 'علی طیب نیا' وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران، ریاست طرف ایران را در آن نشست برعهده داشت.
    در نوزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی، علاوه بر سند نهایی اجلاس ، 5 یادداشت تفاهم در زمینه تشکیل کمیته مشترک سرمایه گذاری ، صنایع دستی ، شهرک های صنعتی و صنایع کوچک و خواهرخواندگی بنادر شهید رجایی با کراچی و چابهار با گوادر به امضای طرفین رسید. سند نهایی این اجلاس نیز در 66 بند توسط طرفین امضا شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو