عصر بازار

یک مقام مسئول در وزارت جهاد خبر داد؛

اعتبارات خرید تضمینی گندم ۸۲ درصد افزایش یافت

عصر اعتبار- مدیر کل دفتر بودجه وزارت جهاد از رشد ۵۴ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی و ردیف‌های متفرقه این بخش در قانون بودجه سال ۹۶ خبر داد.

اعتبارات خرید تضمینی گندم ۸۲ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»  به نقل از وزارت جهاد کشاورزی،  حسن قاسمی افزود: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی بخش کشاورزی و منابع طبیعی اعم از پیوست شماره (1) قانون بودجه و ردیف‌های متفرقه بودجه 96 برابر با 6215 میلیارد تومان تصویب شده که نسبت به اعتبارات 4026 میلیارد تومانی بودجه سال 95 افزایش 54 درصدی داشته است.

    وی با بیان این که بخشی از این رشد اعتباری در بودجه مصوب 96 با حمایت مجلس شورای اسلامی و ناشی از رویکرد مثبت نمایندگان به بخش کشاورزی و منابع طبیعی بوده است، اظهار داشت: در بودجه 96 با توجه ویژه مجلس شورای اسلامی 990 میلیارد تومان به اعتبارات اولیه در لایحه بودجه پیشنهادی دولت از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در زمینه توسعه سیستم‌های نوین آبیاری اضافه شد.

    قاسمی خاطرنشان کرد: اعتبارات توسعه روش‌های نوین آبیاری از 2426 میلیارد تومان به 3416 میلیارد تومان در قانون بودجه 96 افزایش یافته است.

    وی در عین حال به اصلاح و تغییر عنوان طرح سیستم آبیاری تحت فشار به طرح توسعه روش‌های آبیاری تحت فشار، کم فشار و سامانه‌های نوین آبیاری در قانون بودجه 96 اشاره و تصریح کرد: با اصلاح این عنوان، طیف بیشتری از روش‌های آبیاری در اراضی کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و سیستم آبیاری به اقصی نقاط کشور و به استان‌هایی که به لحاظ فقر منابع آبی، سیستم آبیاری کم فشار جواب می‌دهد، گسترش می‌یابد.

    مدیر کل دفتر بودجه وزارت جهاد کشاورزی درباره اعتبار طرح کمک‌های فنی و اعتباری بازسازی و نوسازی قنوات در قانون بودجه امسال گفت: اعتبار این طرح با 70 میلیارد تومان تصویب شد که نسبت به اعتبار 20 میلیارد تومانی سال قبل 255.3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    وی در مورد اعتبارات برنامه مقابله با بیابان زایی و تثبیت شن‌های روان در قانون بودجه 96 نیز اذعان داشت: برای این برنامه، اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای ملی به مبلغ 190 میلیارد تومان درج شده که نسبت به اعتبارات 68.5 میلیارد تومان سال 95 از رشد 177.1 درصدی برخوردار است.

    تصویب 330 میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردها

    قاسمی ادامه داد: با تصویب مجلس شورای اسلامی همچنین مبلغ 330 میلیارد تومان برای مبارزه با ریزگردها از محل صندوق توسعه ملی (ردیف 175-530000) اختصاص خواهد یافت.

    وی با اشاره به بخش‌های دیگری از قانون بودجه 96 گفت: در بودجه مصوب امسال برای هزینه‌های توقف بهره برداری از جنگل‌های شمال کشور نیز مبلغ 80 میلیارد تومان در مجلس رقم خورد و علاوه بر این، ردیف جدید 10 میلیارد تومانی به منظور ارتقای پوشش کامل و مؤثر برای حفاظت از جنگل‌ها ایجاد شد.

    مدیر کل دفتر بودجه وزارت جهاد کشاورزی به اختصاص منبع جدید برای بیمه اجباری کلیه دام‌ها در قانون بودجه مصوب سال جاری اشاره و تصریح کرد: ردیف جدید متفرقه با عنوان پوشش بیمه اجباری کلیه دام‌ها در مقابل بیماری مشترک و واگیر به مبلغ 5 میلیارد تومان در قانون بودجه 96 ایجاد شده است.

    وی همچنین از افزایش سهم دولت در صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری به مبلغ 2.5 میلیارد تومان در بودجه سال جاری خبر داد.

    قاسمی با بیان این که مجلس شورای اسلامی ردیف جدیدی برای سه مجموعه تحقیقات کشاورزی در بودجه 96 اختصاص داده است، گفت: بر این اساس، ردیف‌های جدیدی به مبلغ 4 میلیارد تومان برای موسسه بین المللی تاسماهیان خزر، یک میلیارد تومان بابت مرکز بین المللی برنج آسیای مرکزی و غربی و 500 میلیون تومان برای موسسه تحقیقات برنج کشور ایجاد شده است.

    رشد 82.2 درصدی اعتبارات خرید تضمینی گندم

    وی با اعلام این که اعتبارات خرید تضمینی گندم در قانون بودجه سال جاری رشد 82.2 درصد داشته است، اذعان داشت: اعتبارات ردیف 19-520000 بابت خرید تضمینی گندم از مبلغ 4500 میلیارد تومان سال 95 به مبلغ 8200 میلیارد تومان در قانون بودجه 96 افزایش یافت.

    قاسمی همچنین اعلام کرد: مبلغ 300 میلیارد تومان در جدول شماره 16 پیوست قانون بودجه سال 96 با عنوان تعرفه‌های درآمدی به ترتیب درآمد اخذ مابه التفاوت از واردات روغن خام هر کیلوگرم 200 تومان، واردات دانه‌های روغنی هر کیلوگرم 50 تومان و واردات شکر هر کیلو گرم 50 تومان پیش بینی شده است.

    وی افزود: در قانون بودجه امسال به منظور توسعه کشت دانه‌های روغنی و چغندر قند در قالب دو ردیف متفرقه (درآمد- هزینه) مبلغ 210 میلیارد تومان پیش بینی شده که بخشی از آن به دانه‌های روغنی و بخش دیگر به چغندر قند اختصاص می‌یابد.

    قاسمی اظهار داشت: همچنین مبلغ 100 میلیارد تومان هم برای توسعه کشت دانه‌های روغنی در قالب هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در قانون بودجه 96 پیش بینی شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو