عصر بازار

بیانیان:

شرایط لازم برای رونق صنعت بیمه در سال جاری

عصر اعتبار- به دنبال نشست هم اندیشی مدیران ارشد صنعت بیمه با حضور رئیس کل و هیات عامل بیمه مرکزی، آنها نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل روز بیمه مطرح کردند.

شرایط لازم برای رونق صنعت بیمه در سال جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از روزنامه عصر اقتصاد،‌ علیرضا بیانیان مدیرعامل بیمه آرمان نیز دیدگاه های خود رادر این خصوص بیان کرده است که در زیر می خوانید:

    بیانیان در پاسخ به سوال خبرنگار عصراقتصاد مبنی بر دستور رییس کل بیمه مرکزی در مورد افزایش سرمایه شرکت های بیمه تا پایان سال گفت: پیش از این سرمایه شرکت های بیمه 250 میلیارد تومان بود،اما در حال حاضر این رقم کاهش یافته است . سرمایه شرکت هایی که درهردو بخش بیمه زندگی و غیرزندگی وهمچنین  دربخش بیمه های قبولی فعالیت داشتند، آنها به  400 میلیارد تومان رسیده است .  در حال حاضر شرکت های بیمه باید تا پایان سال سرمایه خود را به 150 میلیارد تومان  کاهش دهند وبا این دستوردکتر همتی کاملا موافق هستم .
    وی افزود :  به عنوان مثال؛سرمایه برخی شرکت ها ی بیمه درحال حاضر 120 میلیارد تومان وتعدادی80 میلیارد تومان است وباید به رقم تعیین شده تا پایان سال دست یابند.
    مدیرعامل بیمه آرمان درمورد توانمند سازی صنعت بیمه گفت: توانمند شدن صنعت بیمه به عوامل زیادی از جمله انتخابات ریاست جمهوری، ادامه برجام  و وضعیت اقتصادی کشور بستگی دارد . با رونق بخش اقتصادی، گشایش های لازم  برای افزایش ضریب نفوذ بیمه رخ خواهد داد.
    وی ادامه داد: بخشی از این پیشرفت ها به داخل صنعت بستگی دارد. به عنوان مثال؛ در بخش عمر وسرمایه گذاری باید فرهنگ آن را درکشور اشاعه دهیم. افراد که  درمرحله بازنشستگی با کاهش درآمد روبه رو هستند، بیمه عمر وسرمایه گذاری می تواند بخشی از نیازهای آنها را در این دوران برآورده کند تا بعد از بازنشستگی به سمت شغل دوم  نروند .
    بیانیان درمورد سامانه سنهاب وپیشرفت های آن بیان کرد: اطلاعات صنعت بیمه باید به روز باشد وبیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر خود را با شرایط وفق دهد . سامانه سنهاب با ایجاد تعهد در صنعت بیمه اطلاعات را دراین صنعت ضبط می کند  تا منجر به اما واگر نشود؛ حتی درزمینه اتومبیل باید بخشی باشد تا تمامی رانندگان پرخطر درآن مشخص تا با مراجعه به شرکت های بیمه نرخ واقعی حق بیمه خود را دریافت کنند. درکل
    می توان گفت سامانه سنهاب بسیار موفق بوده است .
    مدیرعامل بیمه آرمان درپاسخ به این سوال که با آمدن شرکت های بیمه های خارجی، بیمه های داخلی به مشکل خواهند خورد، تصریح کرد: نرخ حق بیمه توسط صنعت تعیین می شود و ضریب خسارت هر رشته توسط بیمه مرکزی مشخص می شود.
    وی ادامه داد: نرخ ها درحال حاضر مازاد و در هرکشوری متفاوت است. به عنوان مثال؛ حتی  نرخ حق بیمه در تهران با تبریز متفاوت است. درصورت آمدن بیمه های خارجی ، تکنولوژی های و بیمه نامه های جدید وارد کشور خواهد شد. این برداشت که باعث شکستن نرخ های داخلی می شود، نادرست است  .
    به عنوان مثال؛ دربیمه های مهندسی و آتش سوزی نرخی که تعیین می شود با توجه به اینکه بخشی از آن به خارج  انتقال می یابد باهماهنگی است اما در بیمه نامه های خرد و بدنه نرخ ها بومی و با آمدن سرمایه گذار خارجی تقلیل نمی شود.
    مدیرعامل بیمه آرمان در مورد وضعیت نابسامان نرخ های درمان تکمیلی تصریح کرد: به دلیل بروز خطر زیاد نباید در بخش درمان رقابت نامناسب  داشته باشیم .
    بیانیان درمورد عملکرد سال گذشته صنعت بیمه خاطر نشان کرد: سال گذشته عملکرد صنعت بیمه با افزایش ناچیز ضریب نفوذ بیمه روبه رو بود. برای رسیدن به نفوذ هفت درصدی باید ابزار این کار فراهم شود.
    وی ادامه داد: همچنین سال گذشته توافقات خوبی  درزمینه بیمه شخص ثالث بین شرکت های بیمه در سندیکا انجام شد و درصورت ادامه کار بخش درمان نیز شاهد تاثیرات مثبت خواهیم بود.
    بیانیان درپایان به خبرنگار ما  در مورد برنامه آتی شرکت بیمه آرمان  گفت : امسال باهدف ایجاد انگیزه بیشتر برای بیمه گذار، تمرکز بیمه آرمان روی بیمه های خُرد است و قصد داریم تا تعداد بیمه نامه ها را دراین بخش افزایش دهیم .
    مدیرعامل بیمه آرمان در پایان خاطر نشان کرد: بیمه های خُرد به خصوص در بیمه های آتش سوزی باید درکشور فرهنگ سازی شود؛ به عنوان مثال، در حادثه پلاسکو با قدمت چندین ساله عده ای فاقد بیمه نامه بودند و آنهایی که بیمه نامه داشتند از پوشش کامل برخوردار نبودند. امیدواریم درصورت فرهنگ سازی در خصوص بیمه های آتش سوزی درآینده شاهد چنین حوادثی نباشیم .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو