عصر بازار

رییس فدراسیون اتاق های بازرگانی پاکستان:

آثار توافق بانکی اخیر ایران و پاکستان در یک یا دو ماه آینده دیده خواهد شد

عصر اعتبار- رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان ضمن ابراز خرسندی از امضای توافقنامه اخیر میان بانک های مرکزی ایران و پاکستان گفت: این توافقنامه باعث رشد قابل توجه در حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در ماه های آینده خواهد شد.

آثار توافق بانکی اخیر ایران و پاکستان در یک یا دو ماه آینده دیده خواهد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'زبیر طفیل'  گفت: از حدود دو ماه دیگر، آثار امضای این توافقنامه در فعالیت های تجاری میان ایران و پاکستان دیده خواهد شد.
    وی این توافقنامه را رویدادی مثبت و رو به جلو در مسیر تلاش های دو کشور برای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری دانست و گفت: رقم کنونی مبادلات تجاری رسمی ایران و پاکستان کمتر از یک میلیارد دلار است اما انتظار می رود به دلیل فراهم شدن زمینه ها پس از امضای توافقنامه بانک های مرکزی دو کشور، این رقم ظرف دو ماه آینده از یک میلیارد دلار فراتر برود.
    این مسئول پاکستانی که از نزدیک در جریان مذاکرات بانکی ایران و پاکستان با هدف فعالسازی کانال های بانکی میان دو کشور قرار دارد، گفت: بانک مرکزی پاکستان روند دعوت از بانک های این کشور را برای تعامل و همکاری با بانک های ایرانی آغاز کرده است.
    وی افزود: بانک مرکزی پاکستان سه یا چهار بانک این کشور را برای شروع تعاملات بانکی با بانک های ایرانی معرفی خواهد کرد و امیدواریم روند گشایش اعتبار اسنادی (ال-سی) از طریق بانک های دو کشور طبق قوانین و مقررات بین المللی تا یک ماه دیگر شروع شود.
    زبیر طفیل همچنین با اشاره به بیستمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان که قرار است روزهای 28 29 فروردین ماه جاری در تهران برگزار شود، گفت: این نشست می تواند بسترهای لازم را برای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور فراهم کند.
    در آستانه برگزاری بیستمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان، بانک مرکزی پاکستان روز جمعه گذشته با صدور بیانیه رسمی، از امضای توافقنامه با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در زمینه همکاری های بانکی و مکانیسم پرداخت خبر داد.
    بیستمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان تنها چند روز پس از امضای توافقنامه ای میان بانک های مرکزی دو کشور در تهران برای تسهیل همکاری های بانکی و انجام مکانیسم پرداخت میان دو کشور برگزار خواهد شد.
    امضای این توافقنامه می تواند بستر مناسبی برای برای انجام توافق های بیشتر در جریان نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور باشد.
    مواردی نظیر توافقنامه تجارت آزاد، از سرگیری مبادلات بانکی، همکاری های دو کشور در حوزه انرژی، بررسی راه های گسترش مبادلات تجاری، مقابله با تجارت غیرقانونی میان دو کشور، افزایش فعالیت گذرگاه های مرزی، تقویت بازارچه های مرزی، تسهیل فعالیت تجار و بازرگانان دو کشور با هدف ارتقای حجم مبادلات تجاری و ... از جمله موضوع هایی است که قرار است در بیستمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی