عصر بازار

پوری حسینی اعلام کرد؛

آغاز اعلام شماره حساب برای دریافت سود سهام عدالت

عصر اعتبار- رئیس سازمان خصوصی سازی از آغاز دریافت شماره حساب شبا از سوی مشمولان سهام عدالت خبر داد و گفت: این شماره از نیمه شب سه شنبه هفته جاری(نخستین دقایق ۳۰ فروردین) قابل ثبت در سامانه است.

آغاز اعلام شماره حساب برای دریافت سود سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با تشریح جزئیات مرحله دوم طرح ساماندهی سهام عدالت گفت: شماره حساب از مشمولان دریافت شده و مستقیما سود سهام عدالت، به حساب خود مشمولان واریز می‌شود، لذا مرحله دوم که به توزیع سود سهام عدالت به مشمولان تعلق دارد، با دریافت شماره شبا آغاز شده است.

    رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: از نیمه شب سه شنبه هفته جاری(30 فروردین ماه) مشمولان باید وارد سامانه شده و شماره شبا خود را ارایه نمایند.

    وی با اعلام گزارش عملکرد مرحله اول ساماندهی سهام عدالت گفت: هفده اسفندماه سال 95 آیین رونمایی از سامانه سهام عدالت برگزار شد و از همان روز، پذیرش 49 میلیون نفر سهامدار سهام عدالت آغاز شد. تا به امروز، نزدیک به 30 میلیون مراجعه به سامانه انجام گرفته که حدود 3.5 میلیون نفر از این افراد، تکراری است.

    رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: 53 درصد جامعه هدف به صورت اینترنتی با سازمان دولتی در ارتباط هستند.

    کارمندان از دریافت صورتحساب استقبال نکردند

    به گفته پوری حسینی، در مرحله دوم مشمولان کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند؛ اما بازنشستگان دولتی و تامین اجتماعی، کمترین مشارکت را در گروه پرجمعیت را داشتند که رقم 32 درصدی را به ثبت رسانده اند.

    وی اظهار داشت: از میان هجده گروهی که ثبت نام شده قطعی سهام عدالت هستند، روستاییان و عشایر، کارمندان و بازنشستگان، نهادهای حمایتی و کارگران فصلی در رتبه بیشترین مراجعات قرار گرفته اند و کارمندان و بازنشستگان، ضعیف ترین مشارکت را در سامانه برای پیگیری دریافت سهام عدالت داشتند.

    بالاترین مشارکت مربوط به کدام استان بود؟

    پوری حسینی گفت: در میان این چهارگروه، پراکنش استانی نشانگر آن است که در بین روستاییان و عشایر 31 استان، روستاهایی که به نظر می رسید دسترسی به امکانات محدودتر و ضعیف است، بیشترین مشارکت را داشتند، به نحوی که بالاترین مشارکت از روستاییان استان ایلام به میزان 85 درصد بوده است و استانهای کردستان، کرمانشاه، کهکلویه و بویراحمد و لرستان بالای 80 درصد مشارکت در این طرح ملی داشتند.

    وی اظهار داشت: کارگران فصلی و ساختمانی استانهای ایلام، کرمانشاه، کهکلویه و بویر احمد و لرستان بیشترین مراجعه را به سامانه داشتند، ضمن اینکه در مورد کارمندان دولت نیز، استانهای تهران با 19 درصد کمترین مشارکت را داشت.

    معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه مخاطبان سهام عدالت، ضعیفترین اقشار کشور هستند و همانطور که مشارکت هم نشان می‌دهد، استانهای محروم بیشترین مشارکت را به ثبت رسانده‌اند. در عین حال، استان ایلام نیز بالاترین مشارکت کارمندان و بازنشستگان را به خود اختصاص داده است.

    پوری حسینی با اشاره به صدور صورتحساب برای مشترکان سهام عدالت گفت: هیچ گزارشی که این صورتحساب معیوب یا مشکل‌دار است، تا کنون دریافت نشده است. تنها موردی که گزارش شد، این بود که شرکتهای تعاونی گاهی اوقات، پولی را که سال 86 تا 88 از سازمان خصوصی سازی اخذ کرده اند را میان مردم توزیع نکردند. اما اکنون این مسیر شفاف است و تخلفات هم شناسایی شده است.

    تنها دو میلیون نفر وجه واریز کردند

    وی اظهار داشت: دو میلیون نفر از زمان راه اندازی سامانه، ابراز تمایل کردند که مابه التفاوت را بپردازند که بر این اساس تاکنون 3 میلیارد و 700 میلیون تومان به حساب سازمان خصوصی سازی واریز شده است، در حالیکه آورده نقدی می توانست تا 19 هزار و 500 میلیارد تومان اتفاق افتد که تا به امروز، آورده نقدی حدود صفر است. اما وظیفه سازمان این بود که این فرصت را در اختیار مشمولان قرار دهد؛ البته فرصت تا پایان شهریورماه پابرجا است.

    رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: سهام تخصیص یافته اگر برای هر فرد یک میلیون تومان در نظر گرفته شود، مجموع رقم به 47 هزار میلیارد تومان می رسد، در حالیکه 26 میلیارد و 600 میلیون تومان می تواند آزاد شود و باید الباقی سهام مهرماه به دولت بازگردانده شود؛ بنابراین سازمان خصوصی سازی نباید متهم به این باشند که دست در جیب شوند و مازاد آن متعلق به دولت است. تنها راه هم این است که از طریق آورده نقدی، خود را مالک سهام کنند.

    وی تصریح کرد: مرکز پاسخگویی به مراجعات تلفنی مشمولان تا به امروز حدود 415 هزار نفر را پاسخگویی کرده که تقریبا از هر 100 نفر مشمول، یک نفر تماس تلفنی با سامانه داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو