عصر بازار

مدیرعامل فرابورس خبر داد؛

انتشار اولین آگهی اوراق اختیار معامله خرید

عصر اعتبار- مدیرعامل فرابورس از انتشار اولین آگهی اوراق اختیار معامله خرید در شب گذشته خبر داد و گفت: این ابزار به تعمیق بخشی به بازار و کشف قیمت کمک می‌کند.

انتشار اولین آگهی اوراق اختیار معامله خرید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، امیر هامونی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از انتشار اولین آگهی اوراق اختیار معامله خبر داد و گفت: عرضه های اولیه متناسب با شرایط بازار صورت می گیرد که اطلاعیه رسمی آن در سایت فرابورس نیز منتشر خواهد شد.

    مدیرعامل فرابورس با اشاره به اثرات عرضه اولیه بر بازار، افزود: عرضه های اولیه چه سبک و چه سنگین، در میان مدت و بلند مدت تاثیری بر شاخص بورس و فرابورس ندارد؛ اما در کوتاه مدت بر بازار اثرگذار است؛ اما این که گفته می شود عرضه اولیه به طور مطلق انجام نشود؛ بر ضد بازار است و در میان مدت و بلند مدت به کوچک شدن بازار منجر خواهد شد.

    وی تصریح کرد: اگر در سال های 86 تا 90 عرضه های اولیه نبود و خصوصی سازی صورت نگرفته بود همچنان در همان بازار 26 هزار میلیارد تومانی متوقف مانده بودیم، اما تا پایان اسفند 95 به رقم 104 هزار میلیارد تومان رسیده ایم که این اتفاق به اشتغال زایی نیز کمک کرده است.

    هامونی در عین حال به رویداد فین استارز که روز گذشته آغاز به کار کرده اشاره کرده و از تشکیل دبیرخانه دایمی آن خبر داد و گفت: ایده های مرتبط با این حوزه دائما رصد خواهد شد و پشتوانه برگزاری این رویداد در سال آینده قرار خواهد گرفت.

    وی با اشاره به نرخ بازار بدهی گفت: نرخ را می شود با هماهنگی بانک مرکزی و بازار سرمایه و دیگر ارکان تصمیم گیر و سیاست گذار مدیریت کرد البته در ابن بازار کاهش نرخ هم داشته ایم به طوری که میانگین نرخ در بازار بدهی تا 4 درصد کاهش یافته است.

    به گفته هامونی، تا کنون در بازار بدهی حتی 1 ریال نکول نداشته ایم؛ البته این امیدواری وجود دارد که با زیرساخت هایی که در بازار بدهی ایجاد می شود این بازار جایگاه شایسته خود را در اقتصاد کشور پیدا کند.

    هامونی در پاسخ به این سوال که گفته می شود بازار بدهی بازار پول را تحت تاثیر خود قرار داده است گفت: بازار پول به لحاظ ارزش معامله 60 برابر بازار بدهی است لذا این ادعا را به شدت رد می کنم.

    مدیر عامل فرابورس ایران با اشاره به فراهم  شدن فضای مناسب برای فین استارزها در دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه تهران گفت: فرابورس ایران اکو سیستم فضای ایده و شرکت‌های  دانش بنیان را به طور کامل در فاینکس 2017 فراهم کرده که در این فضا استارتاپ ها، شتاب دهنده ها، صندوق های جسورانه،   تامین سرمایه ها و شرکت های سرمایه گذاری در کنار سازمان بورس و بورس ها حضور دارند.

    هامونی عنوان کرد: حتی شرکت‌هایی که در حوزه بانک فعالیت می‌کنند مثل خدمات انفورماتیک از جمله مجموعه هایی هستند که اگر در حوزه پول تکنولوژی وجود داشته باشد، می توانند در فین استارز ورود پیدا کنند. در حوزه بیمه نیز بیمه مرکزی راغب است به این حوزه ها ورود کند که با معرفی مدیر آی تی آن مجموعه تکنولوژی‌هایی که لازم است، در حوزه بیمه توسعه یابند، معرفی می‌شوند.

    وی گفت: فرابورس ایران امسال در دهمین نمایشگاه بورس بانک و بیمه با چهره ای متفاوت ظاهر شده و 70 تیم استارتاپی در قالب 160 نفر در این رویداد ثبت نام کردند که در نهایت 3 تیم در حوزه بورس بانک و بیمه از سوی هیات داوران انتخاب می شوند و تیم اول 30 میلیون تیم دوم 20 میلیون و تیم سوم 10 میلیون تومان جایزه می گیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو