عصر بازار

آغاز خرید تضمینی برگ سبز چای از نیمه اردیبهشت

عصر اعتبار- رئیس سازمان چای کشور گفت: از دو سه سال اخیر حال و روز تولید و فروش چای ایرانی خوب شده و در سال ۹۵ فروش چای داخلی ۲.۵ برابر شده است.

آغاز خرید تضمینی برگ سبز چای از نیمه اردیبهشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمدولی روزبهان  در مورد آخرین وضعیت قیمت و خرید تضمینی برگ سبز چای در سال 96، اظهار داشت: شورای اقتصاد 28 اسفند سال 95 با افزایش 7 درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای موافقت کرده تا جایی که قیمت هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک به 26242 ریال و درجه دو به 14695 ریال رسیده است.

    وی از آغاز خرید تضمینی برگ سبز چای از نیمه اردیبهشت امسال خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جوی و سرد بودن هوا خرید تضمینی را با کمی تأخیر آغاز می‌کنیم و تا کنون با بیش از 50 کارخانه فرآوری برگ سبز چای برای تحویل برگ و خرید تضمینی قرارداد بسته‌ایم.

    روزبهان اظهار امیدواری کرد: 6 کارخانه فرآوری برگ سبز چای در سال 96 به تعداد کارخانه‌ها افزوده شده و آمار آن به 155 کارخانه برسد.

    رئیس سازمان چای به این نکته اشاره کرد که در سه چهار اخیر بسیاری از کارخانه‌های فرآوری چای که رها شده بودند، به چرخه تولید بازگشته‌اند، چرا که با افزایش تولید برگ سبز چای و بهسازی و احیای باغات چای سال 95 میزان تولید و فروش چای ایرانی 2.5 برابر افزایش داشته است.

    وی گفت: 146 کارخانه فرآوری چای در سال 93 در کشور فعالیت می‌کرد که اکنون این تعداد به 155 کارخانه رسیده است و در سال 95 نیز 30 میلیارد تومان به کارخانجات برای بهسازی و بهینه‌سازی مصرف انرژی تجهیز کردن خود به دستگاه‌های مدرن و بهداشتی کردن تولید و همچنین به باغات چای برای بهسازی باغات و جوان‌سازی آن اختصاص داده‌ایم.

    روزبهان در توضیح بیشتر ارائه تسهیلات و کمک به رونق تولید چای ایرانی اظهار داشت: تسهیلات داده شده با سود 4 درصد و بازپرداخت 5 ساله بوده و برای اینکه ضریب مکانیزاسیون را در بخش کشاورزی بالا ببریم 250 دستگاه موتور برگ‌چین و هرس به باغات چای با وام‌های بی‌بهره پرداخت شده است.

    رئیس سازمان چای با تأکید بر اینکه چای ایرانی تنها چای تولید شده بدون سم در دنیا به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: شعار کاری امسال خود را سال با کیفیت بیشتر قرار داده‌ایم، تا در کنار افزایش تولید کیفیت را هم افزایش دهیم.

    وی با تقدیر از عملکرد رسانه‌ها در ترویج فرهنگ مصرف چای ایرانی گفت: در سال 95، بیشترین حجم مصرف چای ایرانی را داشته‌ایم و مردم ترجیح دادند تا چای ایرانی را جایگزین چای وارداتی کنند، تا جایی که همه چای‌های تولید شده به فروش رفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو