عصر بازار

رئیس جمهور در مراسم افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی:

تورم ۴۵ درصدی تک رقمی و رشد اقتصادی بعد از ۱۲ سال ۸ درصد شد

عصر اعتبار- رئیس جمهور گفت: تلاش اقتصاددانان برای کاهش تورم از ۴۵ درصد و یک رقمی کردن آن و رساندن رشد اقتصادی به ۸ درصد بعد از ۱۲ سال موجب افتخار ملت ایران است.

تورم ۴۵ درصدی تک رقمی و رشد اقتصادی بعد از ۱۲ سال ۸ درصد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، حسن روحانی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از 6 فاز گازی پارس جنوبی و بهره‌برداری از لایه نفتی پارس جنوبی گفت: امروز، روز پر افتخار برای ما و روز عزت بیشتر ما ایرانیان است. امروز شاهد بهره‌برداری از فازهایی که به دست مدیران جوانان و طراحان ایرانی طراحی و ساخته شده‌اند، هستیم. امروز شاهد افتتاح بزرگترین سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی  هستیم.

    وی ادامه داد: این چهارمین نوبتی است که من در دولت یازدهم به منطقه پارس جنوبی آمده‌ام و هر نوبت، با افتخار بیشتری به مهندسان، کارگران و مدیران کشور که موجب فخر و افتخار همه ما هستند، نگاه کردم.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه هر بار که به اینجا آمده‌ام شاهد یک قدم بلند در توسعه و پیشرفت کشور بوده‌ایم، اظهار داشت: یادمان باشد بزرگترین هدف ما ایرانیان، ایران پیشرفته و پیشرو است. بزرگترین هدف ما آن است که ایران را به نقطه اوجی برسانیم که همه ایرانیان در تاریخ در انتظار آن بوده‌اند. ما روزهای بزرگی در تاریخ کشور داشته‌ایم.

    روحانی افزود: ما در هشت سال دفاع مقدس، و پس از آن به فکر پیشرفت صنعت دفاعی کشور و برای قدرت سرزمین مقدس‌مان ایران بوده‌ایم. آن روز که من دیدم اقتصاددانان کشور ما توانستند تورم 45 درصدی را تک رقمی کنند، آن روز، روز افتخار نه فقط برای دولت و اقتصاددانان بلکه ملت ایران بود. آن روز که شاهد بودیم که رشد کشور پس از 12 سال انتظار برای اولین بار از هشت درصد عبور کرد، روز افتخار برای ایرانیان بود.

    وی با اشاره به توافق هسته‌ای تصریح کرد: آن زمان که توانستیم در برابر شش قدرت برتر دنیا حرف‌مان را به کرسی بنشانیم که به هدایت‌های مقام معظم رهبری و حمایت‌های ملت و فداکاری دیپلماسی بود؛ آن روز، روز افتحار ایرانیان بود.

    رئیس جمهور یادآور شد: آن روز که دیدیم طرح تحول سلامت در ایران به ثمر نشست و مردم در بیمارستان برای پرداخت پول بیماری مجبور نیستند طلای همسران و فرش زیر پایشان را بفروشند و دیدیم همه ایران، همه روستاییان و همه حاشیه‌نشینان زیر پوشش درمانی قرار گرفتند، آن روز، روز فخر برای ما ایرانیان بود.

    روحانی با بیان اینکه امروز یک روز پر افتخار دیگر برای ماست، خاطرنشان کرد: امروز، روز تحقق اقتصاد مقاومتی ایران است. صنعت نفت ما و مدیران نفت ما در سال 95 و 96 برای ما روزهای پرافتحاری را آفریدند. آن زمان که ظرف چند ماه توانستند قدرت صادرات نفت خام و میعانات را به دو برابر افزایش دهند. آن روزی که مدیران نفت ما و وزیر نفت ما در اوپک توانستند حق غصب شده چند ساله ملت ایران را باز پس بگیرند و توانستیم حق خود را همزمان با کاهش سطح تولید نفت بگیریم و توانسیم تولید نفت را به مرز قبل از تحریم برسانیم.

    وی خاطرنشان کرد: امروز روزی است که دو اتفاق مهم افتاده است ، 27 اردیبهشت سال 1396 روز ماندگار صنعت نفت و گاز کشور ما است. امروز 5 فاز که یک فاز معادل 2 فاز است و در واقع 6 فاز را به بهره برداری و افتتاح می‌رسانیم، همزمان با آن بهره‌برداری از لایه نفتی پارس جنوبی را آغاز می‌کنیم و همزمان چند پترو شیمی این منطقه را تا عصر امروز افتتاح می‌کنیم.

    رییس‌جمهور با بیان اینکه ایران قدرتمند ما در یک سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلار را بهره‌برداری می‌کند، گفت: امروز  به عنوان یک روز به یاد ماندنی برای تاریخ و صنعت نفت کشور ما خواهد بود. عزت ما در سایه اقتصاد مقاومتی است که موفقیت ما در صحنه‌های مختلف است. امروز از یک طرف امنیت و  آرامش در سراسر کشور وجود دارد و از  طرف دیگر  صدای بلند آزادی ملت به گوش می‌رسد و در 29 اردیبهشت مشارکت بزرگ ملت ایران را شاهد خواهیم بود.

    وی گفت: امروز می‌بینیم در یک میدان مشترک از همسایه‌مان که از همین میدان استفاده می‌کند، میزان بهره‌برداری  ما بیشتر است. در آغاز این دولت 240 میلیون مترمکعب در روز بوده و امروز در دولت یازدهم بعد از سه سال و نیم تولید ظرفیت ما به 575 میلیون متر مکعب رسیده است. این یعنی این که ما می‌توانیم اگر با هم وحدت داشته باشیم اگر دست به دست هم دهیم می‌توانیم. عزت دوباره، پیشرفت، آرامش، موفقیت دوباره در سایه باهم بودن است.

    روحانی تاکید کرد: به سمت قله‌های پیشرفت در صورتی می‌توانیم گام برداریم که همه دست به دست دهیم و نرویم دنبال مسائل جزیی و پیش پا افتاده که در شان اخلاق ایرانی نیست. دنیا عظمت اخلاقی ملت ایران را دیده است،  ملت ما ملت عشق به قران و اهل بیت است، ملت عشق به اخلاق است. نگذاریم فردای ما به دروغ و تهمت و با گفتن سخن خلاف آلوده شود.

    وی گفت: افتخار ما  راست‌گویی، شفافیت، احترام به حقوق یکدیگر است  باید به بزرگان احترام بگذاریم. دیدیم آن روزی که عده‌ای سال‌ها به شهید بهشتی تهمت زدند چگونه شرمنده شدند، سال‌ها به آیت‌الله هاشمی توهین کردند و امروز بعد از پرواز روح ایشان به آسمان‌ها شرمنده هستند، نگذاریم در برابر افتخارات  کشورمان شرمنده باشیم، تازه این شرمندگی دنیا است شرمندگی قیامت بدتر است.

    رییس جمهور بیان کرد: ما می‌خواهیم به همه این اهداف دست یابیم بنابراین انقلاب نکردیم که رو در روی همدیگر باشیم و انقلاب نکردیم که یکدیگر را تخریب کنیم و همچنین انقلاب نکردیم که برای مواد غذایی دست‌مان به بیرون دراز باشد و به فکر خودکفایی بودیم.

    وی افزود: به فکر خودکفایی گندم و صادرات گندم بودیم و همچنین خودکفایی در گاز، نفت و گازوئیل را در نظر داشتیم و به امید خدا در هفته‌های آینده به خودکفایی در بنزین هم خواهیم رسید و همه انتظارات ملت برآورده خواهد شد.

    روحانی ادامه داد: یک قانون اساسی ، یک دولت ، یک رهبر ، یک آرمان و یک انقلاب و یک ایران سربلند و عزیز داریم و امروز روزی است که به حمدالله شاهد یک قدم بزرگ در پیشرفت کشور هستیم و روز خوشحالی و افتخار برای ملت و دولت ایران و روز غرور برای ایران و همه دوستداران ایران عزیز خواهد بود.

    وی با تاکید بر اینکه باید در همه زمینه‌ها بتوانیم قدم‌های بلند برداریم، گفت:‌در حمل و نقل به فکر نوسازی هستیم و نوسازی را انجام خواهیم داد و در زمینه ارتباط با دنیا ایران به عنوان کریدور شمال – جنوب، شرق و غرب قرار دادیم.

    رئیس جمهور تصریح کرد: تا پایان دولت تمام بنادر را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

    روحانی افزود: ما باید در علم و فناوری از لحاظ پیشرفت کمی در میان 25 کشور بزرگ دنیا رشد اول علمی را داشته‌ایم و در همه زمینه‌ها گام‌های بلندی برداشته‌ایم.

    این مقام مسئول با بیان اینکه هر کجا که پیشرفتی را شاهد خواهیم بود باید برای میزبانان آن منطقه هم شاهد پیشرفت باشیم، ابراز داشت: اگر در عسلویه و کنگان و استان بوشهر، شاهد میزبانی صنعت گاز و میعانات و نفت هستیم باید از محصول این پیشرفت مردم این استان و به ویژه این منطقه بهره‌برداری کنند. باید بیشترین استفاده از مشاغلی که ایجاد می‌شود مردم این منطقه استفاده کنند.

    روحانی خطاب به وزیر نفت بیان کرد: ما خواهان توسعه هستیم اما این توسعه باید پایدار باشد. باید سلامت هوا، سلامت زمین و آب‌های دریا و محیط زیست به عنوان اولین اولویت پیشرفت صنعتی در کشور باشد. مسئله محیط زیست امروز برای ما اولویت است. مسئله نیازمندی‌های اولیه مردم برای ما اولویت است. در سابق این گونه بود که هر کجا نفت بود، بهترین بیمارستان و دانشگاه و پارک‌ها و بنادر و تفریح‌گاه برای نفت بود.

    وی اضافه کرد: ما نفت و گاز را برای نشاط مردم ایران و برای سرزندگی مردم ایران می‌خواهیم. مردمی که میزبان شما هستند باید در زندگی روزمره این پیشرفت‌ها را شاهد باشند. مردمی که در کنار این صنعت هستند، باید شاهد حل مشکلات اجتماعی‌شان باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو