عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی:

تشکیل کمیته ثبات، رشد حقیقی اقتصاد را بهمراه خواهد داشت

عصر اعتبار- صبح دیروز دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با حضور سورنا ستاری معاون رییس جمهور، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه؛ علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و ولى اله سیف ریس بانک مرکزى و عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی آغاز به کار کرد.

تشکیل کمیته ثبات، رشد حقیقی اقتصاد را بهمراه خواهد داشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر همتی در سخنرانی مراسم افتتاحیه گفت: سه بازار بانک، بورس و بیمه در پیشرفت اقتصاد یک کشور مورد توجه جدی قرار دارند. امیدوارم نمایشگاه “بورس، بانک و بیمه بتواند این رویداد اقتصادی را در مسیری هدایت کنند که روز به روز شاهد ثبات مالی بیشتری باشیم و بتوانیم برای تأمین بازارهای حقیقی کشور  بهتر عمل کنیم‌.
    وی افزود: هر فعالیت اقتصادی در کشور از مسیر این سه بازار تأمین مالی می‌شودکه البته صندوق های بازنشستگی هم جزیی از آن به حساب می آیند و جای آنها در این نشست خالی است.
    دکتر همتی، توسعه بازارهای مالی را در تحول اقتصاد کلان مهم دانست و گفت: اگر میخواهیم شاخص های بخش حقیقی اقتصاد دچار تحول شود باید بازارهای مالی ما متحول و کارآمد باشد.
    رئیس کل بیمه مرکزی افزود: مشکل اصلی کشور ما این است که این بازارها کارا نیست. اطلاعات به صورت دقیق منتشر نمی‌شود و بازارها به لحاظ تخصیص منابع با مشکل روبرو هستند. برای مثال بانک ها بیشترین بازدهی سود را در بازار به خود اختصاص داده‌اند حال آنکه بورس و بیمه باید سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار داشته باشند. ایجاد تعادل در بازار و کارآمدشدن تخصیص و شفافیت منابع و اطلاعات بحث مهمی است که در صورت همگرایی و تعادل سهم هر یک از این نهادهای پولی و مالی مشخص خواهد شد و با تشکیل "کمیته ثبات”، اقتصاد کشور در مسیر شکوفایی و رشد حقیقی قرار خواهد گرفت.
    وی بیمه را یکی از ارکان مهم بازار سرمایه دانست و گفت: برای توسعه بازار سرمایه باید بیمه ها فعال تر شوند. در اکثر کشورهای پیشرفته یک سوم اوراق بلند مدت مالی را بیمه ها وصندقهاى بازنشستگى خریدارى می کنند،اما متاسفانه در کشور ما نقش بیمه ها در ارزش افزوده بازار مالى پایین است.
    دکتر همتی بااشاره به دلایل عقب ماندگی بیمه گفت: خوشبختانه توانستیم در دولت یازدهم پیشرفت های خوبی داشته باشیم به نحوی که ضریب نفوذ بیمه از 2 درصد عبور کرد. همچنین شاهد رشد 40 درصدی بیمه های عمر باشیم.
    رییس کل بیمه مرکزی افزود: تامین مالی خرد را می توانیم از بازار بیمه آغاز کنیم و به همین خاطر در حال حاضر بیمه‌های عمر در بازارهای مالی دنیا حرف اول را می‌زنند و لازمه آن کاهش نرخ سودبدون ریسک سپرده بانک هاست. از سوی دیگر صنعت بیمه می‌تواند زمینه امنیت اقتصادی را برای بزرگترین پروژه‌های کشور فراهم کند و این نمایشگاه و رخدادهایی نظیر آن می‌تواند کارایی‌ها و ظرفیت‌های این صنعت را بیش از پیش مورد توجه و بررسی قرار دهد.
    وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 32 شرکت بیمه در صنعت بیمه فعال هستند و مطمئنم با تعادل میان بازارهای مالی میتوانند نقش خود را بیش از پیش ایفا کنند همانطور که در سال گذشته 23درصد رشد حق بیمه تولیدی را داشتیم میتوان امیدوار بود که به ضریب نفوذ بالاترى  دست یابیم.
    وی از تدوین آیین نامه حاکمیت شرکتی برای حمایت از سهامداران جزء شرکت های بیمه خبر داد و گفت:این آیین نامه فردا در شورای عالی بیمه مطرح می شود.
    رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به پیشرفت های خوب اخیر صنعت بیمه گفت: مطمئنا امسال، سال خوبی برای صنعت بیمه خواهد بود.
    وی افزود: بیمه تبلور اقتصاد مقاومتی است و با توانمندسازی بیمه می توانیم راه را برای اجرایی نمودن فرمایش مقام معظم رهبری هموار تر کنیم.
    دکتر همتی در پایان ضمن قدردانی از  زحمات دکتر ظریف برای به ثمر رساندن برجام گفت: خوشبختانه نتایج آن در صنعت بیمه به خوبی قابل ملاحظه است و من به شخصه تا کنون با سران بیمه اروپا ملاقات هایی داشتم که حکایت از علاقه و تمایل آنها به همکاری با ایران و حتی سرمایه گذاری در شرکت های بیمه ایرانی دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو