عصر بازار

۵۰استارتاپ در فاینکس ۲۰۱۷ حضور دارند

عصر اعتبار- رویداد فین استارز برای تأمین سرمایه آرمان، فرصت ارزشمندی برای ارتباط با صاحبان فکر و ایده و ایجاد یک سرمایه گذاری مطمئن است.

۵۰استارتاپ در فاینکس ۲۰۱۷ حضور دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما محمود رضا خواجه نصیری، مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه آرمان در دهمین نمایشگاه بین المللی بورس گفت : هر صاحب ایده و طرح که در فکر سرمایه گذاری برای ایده مربوطه خود است در گام اول باید امکان سنجی را برای کمیته شرکت های تأمین سرمایه ارائه کند.
    خواجه نصیری افزود: کمیته سرمایه گذاری از حیث امکان سنجی فنی پروژه، طرح مزبور را بررسی می کند و مراحل بعدی برای سرمایه گذاری آغاز می شود.
    وی توجه صاحبان ایده را به تقاضای بازار جلب کرد و اظهار داشت: صاحبان ایده و طرح باید به تقاضای بازار هم توجه داشته باشند و صندوق های سرمایه گذاری بر طرح های سرمایه گذاری می کند که دارای تقاضا در بازار باشد.
    مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه آرمان در ادامه ابراز داشت: صندوق های سرمایه گذاری جسورانه نهادهایی هستند که رسالت آنها علاوه بر سرمایه گذاری، توسعه صنعت سرمایه گذاری است.
    وی در ادامه درباره امنیت ایده های سرمایه گذاری پس از ارائه به شرکت های تأمین سرمایه گفت : تفاهمنامه الزام آوری به صورت حقوقی میان شرکت های تأمین سرمایه و صاحبان ایده منعقد می شود که طی آن تا وقتی که ایده مزبور به صورت عرضه اولیه ارائه نشده است طرح مزبور به هیچ وجه افشا نمی شود.
    وی گفت : امنیت افشا حتی در صورت به نتیجه نرسیدن سرمایه گذاری نیز حاکم است و حتی دراین مورد شرکت های سرمایه گذاری نمی توانند ایده مزبور را افشا کنند و اگر این موضوع اتفاق افتاد، این حق بر صاحب ایده است که اقامه دعوی کند.
    رویداد فین استارز 2017 به همت شرکت فرابورس ایران در فاینکس 2017 برگزار شده است.
    حضور 50 استارتاپ حوزه فین تک در نمایشگاه امسال به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته رشد بسیار چشمگیری داشته است که نشان دهنده توسعه تکنولوژی های مالی در کشور است.
    در بخش های صندوق های جسورانه، 9 صندوق دارای موافقت اصولی از فرابورس در این رویداد حضور داشتند تا بتوانند از نزدیک با استارتاپ ها تعامل داشته باشند و این فرصت را برای استارتاپ ها فراهم کنند تا در خصوص جذب سرمایه با صندوق های سرمایه گذاری جسورانه مذاکره کنند.
    از سوی دیگر، بخشی به شتاب دهنده هایی که در حوزه فین تک فعالیت می کنند اختصاص داده شده که 4 شتاب دهنده دیومند، تری گاب، فارابی و شرکت صبا تأمین پارسیان در این رویداد حضور دارند .
    بخش دیگر این رویداد به کارگاه های آموزشی اختصاص دارد که در حدود 19 کارگاه در 4 روز برگزار خواهد شد که در آن از مدرسین با تجربه و متخصص در این حوزه دعوت شده است .
    اما در سوی دیگر، 7 پنل تخصصی با موضوع ترند بازار سرمایه در نظر گرفته شده است که تا به حال استقبال بسیار خوبی از آنها شده است.
    با همکاری سرمایه گذاران و مربیان کسب و کار جلسات متعدد استارتاپ ها و صاحبان ایده های نوآور تنظیم شد که کلیه استارتاپ ها می توانند با رزرو وقت، با سرمایه گذاران و مربیان جلسات نیم ساعته داشته باشند و فرصت مناسبی را برای مشاوره با این افراد به دست آورند.
    دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه( فاینکس2017) تا فردا 29 فروردین در نمایشگاه بین المللی تهران دایر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی