عصر بازار

ارائه طرح آموزش‌ «ورود به دوره بازنشستگی» برای کارمندان دولت

عصر اعتبار- رییس اداره آموزش و توسعه صندوق بازنشستگی کشوری از ارائه طرح ملی «آمادگی ورود به دوره بازنشستگی برای کارمندان دولت بالای ۲۵ سال سابقه» به شورای ملی سالمندان خبر داد.

ارائه طرح آموزش‌ «ورود به دوره بازنشستگی» برای کارمندان دولت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، زهرا زاده غلام به دوره‌های آموزشی برگزار شده برای بازنشستگان در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: آموزش در صندوق بازنشستگی در چهار حوزه دنبال می شود که یکی از آنها حوزه بازنشستگان است.

    وی افزود: البته برگزاری مداوم دوره‌های آموزشی برای بازنشستگان به صورت حضوری مشکلات خود را دارد اما تلاش کردیم به طرق مختلف مباحث آموزشی برای بازنشستگان داشته باشیم. سال گذشته با همکاری انجمن آلزایمر چند دوره ویژه بازنشستگان برگزار کردیم و دوره های تربیت مدرس آلزایمر داشتیم که این مدرسان در شهرستان های خود نیز اقدام به تشکیل دوره و انتقال مفاهیم مرتبط با آلزایمر کردند. همچنین تفاهم نامه هایی با چند موسسه داشتیم تا بازنشستگان بتوانند از امکانات آموزشی این موسسات با تخفیف بالا استفاده کنند.

    رییس اداره آموزش و توسعه صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه از ارائه طرحی به شورای ملی سالمندان به منظور آشنایی کارکنان دولت در آستانه بازنشستگی با دوره بازنشستگی خبر داد و گفت: طراحی دوره‌های آموزشی برای  کارکنان دولت در آستانه بازنشستگی با عنوان « آمادگی برای ورود به دوره بازنشستگی» را مدنظر داشتیم که محتوای آن آماده و سال گذشته به شورای ملی سالمندان ارسال شد.

    زاده غلام افزود: از جمله برنامه‌های جدی ما برای سال جاری پیگیری این طرح و به سرانجام رساندن آن است و تلاش می کنیم به روش های مختلف دوره های آموزشی و کسب آمادگی برای کارمندان دولت با سابقه 25 سال به بالا را داشته باشیم که از روشهای حضوری گرفته تا دوره‌های مجازی را در برمی گیرد.

    وی با بیان اینکه البته قبلا این کار به صورت پراکنده انجام می شده است اما با اجرای این طرح به صورت منسجم و ساختار یافته ادامه خواهد یافت عنوان کرد: علت این تصمیم آن است که بسیاری از کارمندان دولت آمادگی لازم را برای ورود به این دوره ندارند و معمولا شوکه می‌شوند به همین خاطر برگزاری این دوره‌ها می تواند به عنوان یک راه حل کمک کننده باشد.

    رییس اداره آموزش و توسعه صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به ترجمه و انتشار دوکتاب پرفروش در حوزه بازنشستگی گفت: متاسفانه محتوای ویژه دوره بازنشستگی در کشور اندک است، در سال گذشته دو کتاب با عناوین «چگونه بازنشستگی شاد داشته باشیم؟» و «لذت فراغت» را منتشر کردیم که استفاده مطلوب از دوره بازنشستگی و کسب مهارت  برای لذت بردن از زندگی محورهای اصلی آنهاست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی