عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی:

صنعت بیمه نیازمند کار مطالعاتی است

عصر اعتبار- دکتر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی در گردهمایی انجمن حرفه ای صنعت بیمه بر لزوم کار مطالعاتی و استفاده از شیوه های نوین مدیریتی در صنعت بیمه تاکید کرد.

صنعت بیمه نیازمند کار مطالعاتی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر عبدالناصر همتی در این نشست گفت:  باید برای پیشبرد اهداف صنعت بیمه، کار مطالعاتی انجام دهیم و از شیوه های نوین برای اداره صنعت بیمه بهره برد.
    وی افزود: سلسه مراتب و رشد افراد در صنعت بیمه باید مبتنی بر اصول باشد و انجمن حرفه ای صنعت بیمه با پیشنهادات خود می تواند در این حوزه نقش خوبی ایفا کند.
    دکتر همتی تصریح کرد: انتظار میرود در زمینه فرصت ها و تهدیدات صنعت بیمه، اجماع کارشناسی وجود داشته باشد تا بتوان از فرصت ها به خوبی بهره برد و بر تهدیدها غلبه کرد.
    وی افزود: یکی از موضوعات روز صنعت بیمه، اجرایی نمودن آیین نامه حاکمیت شرکتی است، این مهم در جلسه اخیر شورای عالی بیمه مطرح شد و به نظر میرسد چنین مسائل مهمی باید از سوی انجمن حرفه ای صنعت بیمه پیشنهاد شود و آن را از بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر درخواست کنند.
    دکتر همتی در خصوص عدم رعایت نرخ فنی از سوی شرکت های بیمه گفت: رعایت نرخ فنی یکی از اصول اخلاق حرفه ای است و به نظر من نباید نهاد ناظر این را به شرکت های بیمه تذکر دهد، بلکه باید از پتانسیل های انجمن حرفه ای که افراد برجسته و کارشناس آنرا تشکیل داده اند در این زمینه استفاده شود تا با تکیه بر روش های نوین مدیریت ریسک این معضل در صنعت بیمه بر طرف شود.
    وی در خصوص بحث آموزش نیروی انسانی صنعت بیمه گفت: ما نیاز به آموزش داریم و پژوهشکده بیمه نیز اماده همکاری با انجمن برای برگزاری دوره های آموزش حرفه ای مدیران صنعت بیمه است.
    رئیس کل بیمه مرکزی در پایان خواستار پیشنهادات فنی و تخصصی از سوی کارشناسان خبره صنعت بیمه برای ارتقاء بیشتر این صنعت شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی