عصر بازار

طلای جهانی در مرز ۱۲۸۵ دلار ایستاد

عصر اعتبار- طلای جهانی در معاملات روز سه‌شنبه از تنش‌های ژئوپلتیکی پیرامون کره شمالی که تقاضای خرید برای این فلز به عنوان دارایی امن را تقویت کرد، مورد حمایت قرار گرفت و نزدیک به بالاترین قیمت پنج ماه اخیر ماند.

طلای جهانی در مرز ۱۲۸۵ دلار ایستاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در 1283.96 دلار ایستاد، در حالی که در معاملات روز دوشنبه تا رکورد 1295.42 دلار صعود کرده بود.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.5 درصد کاهش یافت و به 1285.50 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه 3.40 دلار افزایش یافته و در 1291.90 دلار بسته شده بود.

    شرکت "پرستیژ اکونومیکس" پیش بینی کرد طلا تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار و اُفت بازارهای سهام در بحبوحه ریسکهای ژئوپلیتیکی افزایش قیمت بیشتری پیدا خواهد کرد.

    طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون 11 درصد رشد کرده که تا حدودی تحت تاثیر ابهام در سیاستهای اقتصادی و مالی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و افزایش ریسکهای ژئوپلیتیکی بوده است.

    بر اساس گزارش رویترز، مناظره بر سر آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره جنوبی با سفر روز گذشته مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا به کره جنوبی بالا ماند. وی به کره شمالی هشدار داد که حملات نظامی اخیر آمریکا در سوریه و افغانستان نشان داد عزم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا نباید مورد پرسش قرار گیرد، اما پیونگ یانگ وعده داد به آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود ادامه خواهد داد.

    به گفته تحلیلگران، طلا در مقطع کنونی که به دلیل افزایش تنش‌های ژئوپلتیکی و نگرانی‌ها نسبت به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، تقاضا برای دارایی‌های امن افزایش پیدا کرده، تقریبا جذاب مانده است. از سوی دیگر جشنواره هندی آکشای تریتیا که اواخر آوریل برگزار می شود، از تقاضا برای طلا و بالطبع آن قیمت این فلز ارزشمند حمایت خواهد کرد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و به 18.40 دلار رسید. بهای معاملات این فلز روز دوشنبه به 18.649 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در پنج ماه گذشته بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، در 982.50 دلار ایستاد و هر اونس پالادیوم با 0.3 درصد کاهش، به 785.95 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی