عصر بازار

نوبخت:

تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای جبران بخشی از خسارات در چهار استان

عصر اعتبار- سخنگوی دولت گفت: با تصمیم هیات دولت مقرر شد برای جبران بخشی از خسارات مالی سیل در چهار استان کشور بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شود.

تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای جبران بخشی از خسارات در چهار استان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: با توجه به رخداد غم انگیز و ناراحت کننده وقوع سیل در چهار استان کشور در جلسه هیات دولت ضمن استماع گزارش نماینده ویژه رییس جمهوری که به این استان ها سفر کرده بود، تصمیم گرفته شد سازمان برنامه و بودجه بتواند از همه ظرفیت های قانونی سال گذشته که برای استفاده از اعتبارات حوادث غیرمترقبه وجود داشت و استفاده نشده برای امسال استفاده کند.
    معاون رییس جمهوری گفت: امیدواریم گزارش های نهایی که واصل می شود اعتبارات تکمیلی نیز برای چهار استان اختصاص داده شود.
    **مصوبه دولت در کمک به محرومان، انتخاباتی نیست
    سخنگوی دولت با اشاره به تصویب نهایی ضوابط اجرایی قانون بودجه 96 در هیات وزیران گفت: در راستای احکامی که در تبصره 12 و 14 وجود داشت امکان اجرای قانون بودجه فراهم و سازمان برنامه و بودجه موظف شد در اجرای این قانون نسبت به افزایش یارانه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اقدام کند.
    نوبخت افزود: مقرر شد افزایش مستمری خانواده ها تا 20 درصد حداقل دستمزد افزوده شود و به خانوار یک نفره 95 هزار تومان، دو نفره 189 هزار تومان، سه نفره 253 هزار تومان، چهار نفره 337 هزار تومان و 5 نفره و بیشتر 365 هزار تومان به صورت نقدی در جهت کمک علاوه بر یارانه پرداخت شود.
    وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه با همکاری سازمان هدفمندی یارانه ها و دستگاه های ذیربط این افزایش را در 26 فروردین ماه به حساب خانوارها واریز کرد.
    سخنگوی دولت با بیان اینکه برخی رسانه ها از این اقدام احساس خرسندی نکردند، گفت: البته این رسانه ها از کمک به افراد تحت پوشش دلخور نیستند بلکه فکر می کنند دولت با توجه به نزدیکی انتخابات این اقدام را انجام داده ولی دولت از ماه های گذشته در هر فصل در راستای امنیت غذایی، سبد کالا به این خانوارها پرداخت می کرد و درصدد بودیم این افزایش صورت گیرد.
    نوبخت خاطرنشان کرد: نمی توان تا زمانی که این دولت در مسند امور است، کارها را تعطیل کرد؛ همانند طرح های عمرانی که برای آن ها زحمات زیادی کشیده شده و برخی مایل نیستند به بهره برداری برسد اما دولت طبق قانون تا مرداد و شهریور باید کار خود را ادامه دهد.
    وی با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان در جهت همسان سازی گفت: از سال 93 دولت همواره به دنبال عادلانه شدن نظام پرداخت بازنشستگان بود و سال گذشته حداقل حقوق 20 درصد افزایش یافت. در لایحه برنامه ششم هم دولت برای از بین بردن این نابرابری ها استقبال کرد.
    سخنگوی دولت اظهار داشت: در سال جاری و در قانون بودجه بالغ بر سه هزار و 400 میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شد که در کنار 10 درصد افزایش حقوق عملیاتی خواهد شد.
    نوبخت همچنین با اشاره به اجرای راهبرد شعار سال جاری که توسط رهبر معظم انقلاب اعلام شد، اظهار کرد: رییس جمهوری بخشنامه ای را به معاون اول ارسال کردند و خواستار مطالبه چهار موضوع شدند که می بایست در فواصل زمانی یک ماه گزارش پیشرفت آن ارائه شود.
    وی ایجاد هماهنگی و پیگیری با سایر قوا و نهادهای کشور، الزامات امنیتی، قضایی و قانونی، ساماندهی فعالیت بنگاه های بزرگ غیرخصوصی، برقراری ارتباط بین بنگاه های کوچک و متوسط با بنگاه های بزرگ، به حداقل رساندن تداخل غیر سازنده بین بنگاه های خصوصی و غیرخصوصی و استفاده از حداکثر ظرفیت بنگاه های بزرگ، اعمال نظارت بر برنامه ریزی بودجه ای آن ها و اجرای کاهش محسوس در جهت جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق را از موضوعات این بخشنامه برشمرد.
    **واگذاری سه هزار و 781 پروژه به بخش خصوصی/دولت قطار چپ شده ای را به ریل بازگرداند
    سخنگوی دولت با اشاره به فعال سازی 24 هزار و 731 بنگاه کوچک و متوسط از طریق ارائه تسهیلات به مبلغ 17 هزار و 175 میلیارد تومان در سال گذشته گفت: سازمان برنامه و بودجه سه هزار و 781 پروژه که سرمایه اولیه آن ها 25 هزار و 600 میلیارد تومان و هزینه سالیانه بهره برداری آن ها 2 هزار و 900 میلیارد تومان و هزینه کل سالانه بهره برداری آن ها 52 هزار و 400 میلیارد تومان بود نیز واگذار کرد.
    نوبخت با انتقاد به انتشار برخی اخبار در برخی رسانه ها گفت: اینکه رییس جمهوری قبول کردند تا برای دوره جدید ثبت کنند نشان می دهد که بسیاری از اقدامات زیربنایی که در این دوره به جای مانده می بایست تمام شود. حال اگر عده ای را جمع کنند و از آنان بپرسند که این چاله پر نشده، پس دولت در طول چهار سال چه کار کرده است، این قدر از این چاله ها وجود دارد که البته وظیفه دولت درست کردن آنها است.
    وی گفت: یادمان باشد قطار چپ کرده ای را دولت می بایست وارد ریل می کرد و مسافران آن را مداوا می نمود. بنابراین آسیب های اجتماعی زیادی وجود دارد که باید مورد رسیدگی قرار گیرد و آنچه که انجام شده در برابر ملت ناچیز است و باید خدمات بیشتری ارائه شود.
    سخنگوی دولت با اشاره به اینکه شاید برخی رسانه ها در انتشار اخبارشان فقر دانش داشته باشند، افزود: آنچه مبنای اصلی پول برای دولت است میزان درآمد نفتی است. در سال 92 نرخ برابری ریال و دلار دو برابر شده بود؛ در چهارسالی که دولت یازدهم مشغول فعالیت بود قیمت نفت از 104 دلار در سال 92، به 44 دلار در سال 95 رسید.
    نوبخت افزود: در طی دوره چهار ساله دولت یازدهم در آمد حاصل از نفت 157 میلیارد دلار بود در حالی که در چهار سال قبل یعنی از سال 88 تا 91 حجم درآمد 251 میلیارد دلار بود یعنی 100 میلیارد دلار درآمد دولت کمتر شده است.
    وی با اشاره به اینکه برخی نسبت به آمار ارائه شده برای طرح های عمرانی انتقاد داشتند، گفت: دولت تنها در روز آخر سال گذشته 6 هزار میلیارد تومان از دریافت مالیات و گمرکات درآمد کسب و نسبت به توزیع آن اقدام کرد. بنابراین هر رقمی را که اعلام می کنم مسئولیت آن را پذیرا هستم.
    سخنگوی دولت تاکید کرد: هر فردی سوالی دارد، جواب آن را خواهم داد و همه گزارشات مستند است و گزارش نهایی بودجه 96 اطلاع رسانی خواهد شد. هر پرسشی باشد ارائه شود تا اطلاع رسانی درست صورت گیرد.
    این خبر در حال تکمیل است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی