عصر بازار

نماینده اتاق بازرگانی روسیه در تهران؛

حجم تجارت ایران و روسیه ۷۰ درصد افزایش یافت

عصر اعتبار- نماینده اتاق بازرگانی روسیه گفت: با رفع تحریم ها از تهران، روابط تجاری ایران و روسیه به طرز قابل توجهی افزایش یافته است و حجم تجاری دو کشور قابلیت رسیدن به ۱۰ میلیارد دلار در سال را دارد.

حجم تجارت ایران و روسیه ۷۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، الکساندر ماکسیموف نماینده افتخاری اتاق بازرگانی روسیه در ایران گفت: روابط تجاری ایران و روسیه در سال جاری میلادی با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد و در مقایسه با سال 2016 میلادی تقریبا به دو برابر ارتقاء خواهد یافت. 

    وی تصریح کرد: در سال 2016 میلادی به لطف برداشته شدن تحریم ها از ایران، حجم تجاری ایران و روسیه در مقایسه با سال قبل از آن 70 درصد افزایش پیدا کرد و رقم 2 میلیارد و 200 میلیون دلار برای مجموع حجم روابط تجاری تهران-مسکو ثبت شد که بیشترین سهم شامل صادرات ماشین آلات، تجهیزات، مواد غذایی و وسایل حمل و نقل روسی به ایران است.

    این در حالی است که سهم صادرات مواد غذایی ایران به روسیه 300 میلیون دلار در سال گذشته میلادی گزارش می شود. 

    وی تصریح کرد که در ژانویه سال جاری میلادی، صادرات ماشین آلات روسی و کالاهایی با فناوری پیشرفته به ایران به ترتیب 7 درصد و 3.7 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن افزایش یافت.

    «ماکسیموف» گفت: معتقد هستم که بدون دخالت اضافی بخش دولتی، حجم معاملات تجاری دو کشور از قابلیت افزایش بیشتری برخوردار است و کاهش عوارض گمرکی و همچنین برداشته شدن موانع غیر تعرفه ای از سوی ایران مانند ضرروت برای صدور مدارک اضافی و اعمال محدودیت بر روی گندم روسی می تواند تاثیر به سزایی در بالا بردن گردش مالی دو کشور داشته باشد.

    وی در پایان گفت: مشارکت روسیه در پروژه های مشترک با ایران در سال های آتی به ویژه با حضور شرکت های نفت و گاز روسی در توسعه میادین نفت و گاز ایران می تواند موجب افزایش حجم معاملات تجاری دو کشور تا 10 میلیارد دلار در سال هم شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی