عصر بازار

اردیبهشت ماه امسال؛

فعالان اقتصادی آلمان‌ و اتریش به ایران می‌آیند

عصر اعتبار- اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در اردیبهشت ماه امسال میزبان ۲ هیات تجاری از کشورهای آلمان و اتریش است.

فعالان اقتصادی آلمان‌ و اتریش به ایران می‌آیند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، آمد و رفت هیات‌های تجاری میان ایران و کشورهای آسیایی و اروپایی رونق گرفت و حتی به رغم برخی کارشکنی‌ها، مانند ایجاد مشکل در اعطای ویزای ایالات متحده برای شهروندان اروپایی که به ایران سفر کرده‌اند، به نظر می‌رسد، تمایل برای سفر به ایران و ارزیابی زمینه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری همچنان به قوت خود باقی است و تحت تاثیر قرار نگرفته است.
    در حالی که میزبانی از حداقل پنج هیات تجاری در اردیبهشت ماه امسال در دست بررسی است، حضور 2 هیات تجاری از ایالت باواریای آلمان و اتاق بازرگانی وین اتریش نهایی شده است و برابر برنامه، فعالان اقتصادی آلمانی و اتریشی در اردیبهشت ماه در تهران حضور می‌یابند و با اعضای اتاق تهران دیدار می‌کنند.
    ایالت باواریای آلمان که به نوعی قطب صنعت این کشور است و تاکنون چندین هیات به اتاق تهران فرستاده و هم‌چنین میزبان هیات تجاری اتاق تهران در مونیخ بوده ، یک هیات تجاری برای ادامه مذاکرات و افتتاح میز ایالت باواریا در اتاق تهران آماده اعزام کرده است.
    این هیات روز دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری(اول ماه مه 2017) به تهران می آید و با فعالان اقتصادی ایران مذاکره و گفت‌وگو می‌کند.
    اعضای این هیات در زمینه‌های الکترونیک و الکتروتکنیک، آموزش، ساخت‌و ساز پروژه‌های بهداشتی-درمانی، صنایع غذایی و کشاورزی، خدمات نمایشگاهی، مشاوره سرمایه‌گذاری و مدیریت ریسک، محیط زیست، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، نفت و گاز و ... فعالیت دارند.
    هیات تجاری باواریا آخرین بار حدود 6 ماه پیش و در شهریور سال 1395 به سرپرستی «ایلزه آیگنر» وزیر اقتصاد، رسانه، انرژی و فناوری این ایالت در ایران حضور یافت و در این سفر بازرگانان دو طرف در مورد راه‌های توسعه مناسبات و همکاری ها تبادل نظر کردند.
    در عین حال، اتاق تهران در تاریخ دوشنبه هجدهم اردیبهشت ماه 1396( هشتم مه 2017 ) پذیرای هیات دیگری به سرپرستی رئیس اتاق بازرگانی وین خواهد بود.
    این هیات اتریشی نیز که برای ملاقات با فعالان اقتصادی ایران در تهران حضور خواهد یافت، در زمینه‌های نفت و گاز، محیط زیست، مدیریت آب، گردشگری، صنایع غذایی، ساختمان، خدمات مشاوره حقوقی، انرژی های تجدیدپذیر، پلاستیک و ... فعال هستند.
    اتریش نیز از جمله کشورهایی است که در دوره برجام هیات‌های زیادی با حضور مقام های سیاسی و اقتصادی بلندپایه به ایران اعزام کرده و میزبان هیات تجاری اعزامی اتاق تهران نیز بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی