عصر بازار

از سوی پژوهشکده بیمه؛

شرایط عمومی بیمه‌های عمر تدوین شد

عصر اعتبار- پژوهشکده بیمه به منظور سهولت در فرایند صدور، بررسی و پرداخت خسارت و رسیدگی به شکایات مشتریان اقدام به تدوین شرایط عمومی بیمه‌های عمر و طراحی فرم های استاندارد آن نمود.

شرایط عمومی بیمه‌های عمر تدوین شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، روابط عمومی پژوهشکده بیمه اعلام کرد: این پژوهشکده در راستای اجرای آیین نامه 71 مصوب شورای عالی بیمه و با هدف استاندارد سازی فرم ها و شرایط عمومی بیمه نامه های عمر با رویکرد مشتری مداری، حمایت از حقوق بیمه‌گزاران و افزایش آگاهی عمومی از خدمات بیمه ای، تهیه شرایط عمومی بیمه های عمر را در دستور کار قرار داده است.
    در این گزارش پیرامون اهمیت استاندارد سازی فرم ها آمده است: " بررسی بیمه نامه ها و شکایات واصله حاکی از آن است که در پاره ای از موارد به علت نگارش یک طرفه شرایط عمومی و کلوزهای بیمه نامه عمر توسط بیمه گران در اثر عدم استفاده از فرمهای استاندارد، شاهد مبهم بودن عبارات و اصطلاحات در بیمه نامه ها هستیم که این امر باعث نادیده گرفتن حقوق مشتریان توسط شرکت های بیمه و مخدوش شدن اعتماد عمومی شده و ضرورت تدوین شرایط عمومی و استاندارد سازی فرمهای مربوطه را آشکار می نماید".
    این گزارش می افزاید: چارچوب ارائه شده، پس از انجام مطالعات گسترده و بررسی انواع فرم‌ها و شرایط عمومی مورد استفاده در شرکت‌های بیمه داخلی و خارجی و براساس نیاز بازار صنعت بیمه، با همکاری صاحب‌نظران صنعت بیمه تدوین و در سه قالب بیمه های عمر جامع، زمانی و به شرط حیات طراحی شده است.
    پژوهشکده بیمه با دعوت از صاحبنظران برای ارائه پیشنهادات خود در این زمینه اعلام کرد: اطلاعات دقیق و جزییات مربوطه در منوی گزارش طرح‌های پژوهشی وب سایت پژوهشکده بیمه قابل دسترسی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی